آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 مرداد ماه 1400 = 18-08 2021

کرونا؛ پزشک: بساط عزاداری را جمع کنید، خسته شدیم

رئیس بخش آی‌سی‌یو کرونای بیمارستان امام رضا مشهد گفت: همینطور پیش رود دیگر تخت آی‌سی‌یو نخواهیم داشت و اگر تخت هم داشته باشیم برای همکارانم بازوی توانمندی دیگر باقی نمانده تا خدمت رسانی کنند.

به گزارش ایلنا، دکترعلیرضا صداقت با اشاره به خطر آن دسته از مراسم‌های مذهبی که در آنها پروتکل بهداشتی رعایت نشده و همچنین برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: درحال حاضر ما جزو معدود کشورهای دنیا هستیم که در شرایط بسیار بدی قرار داریم و با پیک کشنده‌ای که همچنان پیشرونده است، جلو می‌رویم و اگر به همین شکل پیش رویم میزان مرگ و میر روند صعودی خواهد بود، به معنی آن دقت کنید؛ یعنی قرار است به شکل صعودی عزیزانمان را از دست بدهیم.

وی افزود: در شرایطی قرار داریم که دارو و تجهیزات کمیاب شده و همین یعنی شرایط بحرانی، جمعیت کشور با ۸۰ میلیون افراد که سطح سواد، فرهنگ و نگرش‌های مختلف دارند و با وجود این فضای مرگ و میری که وجود دارد باز افرادی را می‌بینیم که کرونا را یک دروغ می‌دانند که این تفکر واقعا یک فاجعه انسانی است.

دکتر صداقت ادامه داد: توجه کنید یک دور همی خانوادگی که می‌خواهد ایجاد شود، اگر افراد بدانند یکی از آن اعضا دچار بیماری است، اصلاً دور هم جمع نمی‌شوند، پس مسئله آن افراد ناقلی هستند که بیماری آنها مشخص نیست، حال در نظر بگیرید که افراد از مناطق و شاید شهرهای مختلف در یک هیئت مذهبی بدون رعایت پروتکل‌ها کنار هم جمع می‌شوند، درگیر احساسات می‌شوند و شاید ماسک و کرونا را هم فراموش کنند، در آن هوا کرونا جولان می‌دهد و واقعا شرایط بسیار بدی خواهد شد.


دختر رفسنجانی، رهبر نظام را به قتل عمد متهم کرد

روزنامه اینترنتی فراز با فائزه هاشمی رفسنجانی در مورد افزایش تلفات کرونا در ایام محرم گفتگو کرده است.

وی از جمله گفت: آمار صعودی مبتلایان و فوت شدگان کرونا نشانه وقوع اتفاق بسیار ناگواری در کشور است. این در حالی است که مسوولان امر، هیچ اقدام موثر و محدودیتی برای مهار کرونا و به دست گرفتن کنترل اوضاع انجام نمی‌دهند.

همزمان شاهد ایام عزاداری محرم هستیم و بیم آن می‌رود که با گسترش تجمعات، کرونا بیش از پیش گسترش پیدا کند. در چنین شرایطی انتظار می‌رفت علمای دینی به صراحت در مورد لزوم حفظ جان و سلامتی مردم اظهار کنند که متاسفانه کمتر شاهد آن هستیم.

فائزه رفسنجانی افزود: زمان زیادی را در این زمینه از دست داده‌ایم که این در نوع خود قتل عمد و جنایت است. تمام مسوولین کشور در آمار فوتی‌ها مسئول هستند و باید در مورد این قتل‌عام پاسخگو باشند.

فیلم زیر: صحبت‌های جگرسوز پرستاری که در مدتی کوتاه در بیمارستان محل کار خود، مادر و همسرش را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده است. اگر خامنه‌ای واردات واکسن‌های معتبر خارجی را ممنوع نمی‌کرد بسیاری از این جان‌ها از دست نمی‌رفت




www.youtube.com/watch?v=FYLljaa7w6U

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: