آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 24 مرداد ماه 1400 = 15-08 2021

واکنش‌های ​شدید به قانون ضد یهودی و غیراخلاقی لهستان

امضای قانون منع استرداد اموال قربانیان هولوکاست به خانواده‌هایشان توسط رئیس جمهوری لهستان خشم اسرائیل و آمریکا را به همراه داشت و تل آویو کاردار خود را از ورشو فراخواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در سخنانی امضای قانون منع استرداد اموال قربانیان هولوکاست به خانواده‌هایشان توسط رئیس جمهوری لهستان را "بی‌حرمتی شرم‌آور" به هولوکاست خواند.

وی نسبت به این اقدام لهستان ابراز تاسف کرد و گفت: ورشو تصمیم گرفت همچنان به کسانی آسیب برساند که تمام دنیایشان را از دست داده‌اند.

نفتالی بنت ادامه داد: این قانون لهستان "ننگ‌آور" است و اسرائیل در مقابل آن سکوت نخواهد کرد.

در همین حال، یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل از فراخواندن کاردار این کشور در ورشو در اعتراض به امضای این قانون توسط ریاست جمهوری لهستان خبر داد.

وی گفت که دولت اسرائیل از کاردار خود خواست که هر چه سریع‌تر ورشو را ترک کند و همچنین سفیر این کشور که قرار بود به زودی به لهستان برود فعلا می‌ماند.

لاپید ادامه داد:" لهستان برای اولین بار قانونی ضد یهودی و غیراخلاقی را تصویب کرد و به کشوری ضد دموکراتیک و غیر لیبرال تبدیل شد که به بزرگترین فاجعه تاریخ بشریت بی‌احترامی می‌کند."

وی تاکید کرد که در برهه کنونی سفیر جدیدی به ورشو فرستاده نخواهد شد و سفیر لهستان در اسرائیل مرخصی خود را تمدید کند و به اسرائیل بازنگردد.

لاپید افزود: اسرائیل در حال مذاکره با آمریکا درباره اقدامات بعدی است.

اندریه دودا، رئیس جمهوری لهستان شنبه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن بازماندگان هولوکاست قادر نیستند اموال خود را در این کشور پس بگیرند.

این قانون پیش از امضای ریاست جمهوری در پارلمان لهستان تصویب شده بود و عملا بازیابی اموال تصرف شده توسط نازی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم از سوی بازماندگان هولوکاست در این کشور را منع می‌کند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از تصویب این قانون که بازگرداندن اموال خانواده‌های قربانیان هولوکاست را متوقف و همچنین یک ایستگاه خبری با سرمایه‌گذاری آمریکا را در آن کشور دچار مشکل می‌سازد، به شدت ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: ما عمیقا نگران هستیم که لهستان قانونی را تصویب کرد که روند بازگرداندن املاک و دارایی‌های بازماندگان هولوکاست و غیر یهودیان را که در دوره لهستان کمونیست مصادره شده است، به شدت محدود می کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: