آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 24 مرداد ماه 1400 = 15-08 2021

وزیر پیشنهادی رئیسی سوژه خنده توئیتری‌ها شد! +ویدئو

ویدئویی از صحبت‌های وزیر پیشنهادی رئیسی برای وزارت کار سوژه فضای مجازی شده است که او در آن اندازه پارکینگ خانه‌ها در کره‌جنوبی را از رموز موفقیت صنعت خودروسازی این کشور معرفی کرده است. (فیلم زیر)

صدرا محقق، روزنامه‌نگار، با بازنشر ویدئوی سخنرانی حجت‌الله عبدالملکی، نوشت: جدی این وزیر پیشنهادی کار حالش خوبه؟ می‌گه صنعت خودرو کره‌جنوبی به این خاطر رشد کرد که ورودی پارکینگ‌ خونه‌هاشون رو طوری طراحی کردن که ماشین آمریکایی نتونه وارد بشه. خب دانشمند ما که ۴۰ ساله حتی اجازه عبور ماشین آمریکایی از مرز رو هم ندادیم چرا رشد نکردیم؟

فاطمه نجفی، تحلیل‌گر اقتصادی، که پیش‌تر این ویدئو را منتشر و از منظر علمی به آن پاسخ گفته بود هم نوشته است: استراتژی توسعه صنعتی، کوچک ساختن درب ورودی پارکینگ نیست (می‌تونید مقایسه سایز خودروی کره‌ای و بنز را ببینید). کره هم یک استراتژی خودکفایی/جایگزینی واردات را در ۵۰ سال دنبال نکرده. حجم واردات کره مثل صادراتش بسیار بالاست.

این ویدئوی اظهارات حجت‌الله عبدالملکی سوژه طنز و دست‌اندازی بسیاری در توئیتر شده است. به‌عنوان نمونه یک فعال مجازی متخصص در حوزه خودرو در واکنشی نوشت: کره نرفتید خودروهای کره‌ای رو که دیدید تو خیابون!




www.youtube.com/watch?v=rUT0Kjcjky8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: