آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 24 مرداد ماه 1400 = 15-08 2021

سختگیری روی فروش کالاهایی که نام ایران بر خود دارند

برخی از شرکت‌هایی که مطابق قوانین ایالات‌متحده فعالیت می‌کنند خدمات‌دهی به کاربران یا کالاهای ایرانی را متوقف کرده‌اند

ایندیپندنت فارسی: اخیراً کاربران «پی‌پال» از سختگیری روی فروش کالاهایی که نام ایران بر خود دارند شکایت می‌کنند.

از زمانی که تحریم‌های گسترده ایالات‌متحده نظام اقتصادی ایران را هدف گرفته است کاربران اینترنت از اینکه این تحریم‌ها هدفمند نیست و باعث آزار کاربران معمولی اینترنت می‌شود، شکایت دارند. اخیراً نیز برخی کاربران پی‌پال می‌گویند برای خریدوفروش کالاهایی که کلمه «ایران» یا «پرشین» داشته باشند دچار مشکلاتی شده‌اند.

این مورد زمانی ایجاد می‌شود که وب سایتی برای دریافت یا پرداخت مالی از خدمات پی‌پال که یک درگاه انتقال پول بین‌المللی است استفاده کند.

در یکی از این موارد یکی از کاربران وب‌سایت اتسی (محل خریدوفروش آثار عمدتاً دست‌ساز و هنری) اعلام کرده وقتی می‌خواسته برای خودش کالایی با نقش قالی ایرانی بخرد اخطار گرفته و حسابش تعلیق شده است. به این کاربر گفته‌شده «تحریم‌های بین‌المللی را نقض کرده است» و باید مدارکی مبنی بر «محل و چگونگی تولید این فرش ایرانی» ارائه دهد.

تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران در سال ۲۰۱۶ در اروپا و انگلستان لغو شد، اما ایالات‌متحده تحریم‌‎هایش را در سال ۲۰۱۸ دوباره اعمال کرد.

بر این اساس بسیاری از شرکت‌هایی که مطابق قوانین ایالات‌متحده فعالیت می‌کنند خدمات‌دهی به کاربران یا کالاهای ایرانی را یا کلاً متوقف کرده‌اند و یا تنها به‌صورت محدود و معدودی استثنا قائل شده‌اند.

شرکت‌های دیگری مانند «بوکینگ» نیز حتی پیش از اعمال رسمی تحریم‌ها، پذیرش مهمان برای هتل‌های ایرانی را به‌طور کامل متوقف کردند.

در برخی موارد بااینکه خدمات‌دهی به ایرانیان منع قانونی ندارد اما شرکت‌های بین‌المللی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، تمام فعالیت‌های مربوط به ایران را تعطیل کرده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: