آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 مرداد ماه 1400 = 18-08 2021

افغانستان؛ دموکرات‌ها مستاصل شدند/نتایج یک نظرسنجی

نارضایتی بیشتر آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن در خصوص افغانستان

سیاستمداران در آمریکا اکنون در حال بحث در این باره هستند که چه مشکلی در خصوص خروج آمریکا به وجود آمد و چه کسی مسئول وخامت سریع اوضاع است. جمهوریخواهان به سرعت انگشت اتهام را به طرف بایدن نشانه گرفته اند و از تصمیم وی مبنی بر خروج فوری نیرو‌ها پس از حدود ۲۰ سال حضور در افغانستان انتقاد کرده اند.

به گزارش رویترز، قانون گذاران آمریکایی قرار است جلسه استماعی را برای تحقیق در مورد وقایع افغانستان تعیین کنند. اعضای کنگره آمریکا از جمله بسیاری از دوستان دموکرات بایدن گفتند آنها به‌طور فزاینده‌ ای با توجه به حوادث افغانستان مستاصل شده و قول دادند در مورد اشتباه انجام شده تحقیق کنند.

سناتور باب منندز رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ ای گفت: حوادث روزهای اخیر اوج مجموعه‌ ای از اشتباهات انجام شده توسط دولت های جمهوریخواه و دموکرات طی ۲۰سال گذشته است.

سناتور منندز گفت: من متأسفم که دولت بایدن با اجرای این نقشه معیوب به‌وضوح پیامدهای خروج سریع ایالات متحده را ارزیابی نکرده است. ما اکنون شاهد نتایج هولناک سال‌ها شکست سیاسی و اطلاعاتی هستیم.

این سناتور دموکرات افزود: بارها به کنگره گفته شد که نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان توان انجام وظیفه خود را دارند... آشکار است که به مردم آمریکا و افغانستان حقیقت گفته نشده است.

نارضایتی بیشتر آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن

نتایج یک نظر سنجی جدید نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها از عملکرد «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در خصوص عملیات نظامی در افغانستان رضایت ندارند.

پایگاه اینترنتی نشریه هیل نوشت: این نظرسنجی که موسسه «گروه ترافالگار» آن را انجام داده است، نشان داد ۶۹ درصد از آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی از نحوه فعالیت جو بایدن در خصوص حضور ارتش آمریکا در کشور جنگ زده افغانستان رضایت نداشتند و فقط ۲۳ درصد افراد نظر مساعد داشتند.

بر اساس این نظرسنجی، زمانی که نظر‌های رای دهندگان بر اساس خط مشی‌های حزبی بررسی شد، مشخص شد ۴۸ درصد دموکرات‌ها از شیوه برخورد رئیس جمهور با مسئله افغانستان راضی نیستند و حدود ۴۰ درصد از افرادی که نظر سنجی شدند به وی نمرات مثبت دادند. اما این اختلاف در میان جمهوریخواهان بسیار بیشتر بود. حدود ۸۹ درصد جمهوریخواهان گفتند با آنچه بایدن در خصوص افغانستان انجام میدهد موافق نیستند. فقط ۷ درصد جمهوریخواهان گفتند موافق شیوه اقدام بایدن در خصوص افغانستان هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: