آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 مرداد ماه 1400 = 18-08 2021

وقایع افغانستان؛ عربده کشی و ادعای حسن نصرالله و نقدی

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران صمن حمایت از تسلط طالبان بر افغانستان، به ضعف آشکار آمریکا مقابل اراده ملت‌ها اشاره کرد و خطاب به کسانی که از آمریکا می‌ هراسند، گفت: ببینید چقدر امریکا ضعیف، ذلیل و ناتوان است که در مقابل نیرویی اندک، توان مقاومت نداشت و با این افتضاح و عجله نیروهایش را از افغانستان خارج کرد و مزدوران آن‌ها نیز از هواپیما آویزان شدند.

به گزارش سپاه نیوز، پاسدار نقدی فرار مفتضحانه آمریکا را نقطه آغاز فرار آمریکا از کل منطقه بر شمرد و گفت: به فضل الهی، بزودی شاهد خواهیم بود پایگاه‌های آمریکا در منطقه به سرنوشت پایگاه‌های او در افغانستان دچار می‌شود و به همین علت است که همه باید حساب و راه خودشان را در منطقه از آمریکا جدا کنند.

وی همچنین وقایع و رخدادهای افغانستان را عبرت بزرگی برای اروپایی‌ها دانست و افزود: آن‌ها نیز بدانند که دنباله روی از آمریکا، ارمغانی جز ذلت و خفت نخواهد داشت.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله نیز با اشاره به خروج نظامیان آمریکا از افغانستان گفت: رئیس جمهوری آمریکا «مجبور شد نیروهای خود را خارج کند؛ چرا که بیش از این تحمل نداشت و شکست خود را گردن اشرف غنی‌، رئیس‌جمهوری افغانستان انداخت. بایدن گفت که بیش از یک تریلیون دلار هزینه کرده است، ولی شکست خورده و خوار خارج شدند».

نصرالله با بیان اینکه آمریکا همچنان درکی از منطقه ندارد و خطاهای خود را تکرار می‌کند، خاطر نشان کرد: «بایدن خواستار جنگ داخلی در افغانستان از طریق جنگ بین طالبان و نیروهای افغان بود».

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت، آمریکایی‌ها تجهیزات و سگ‌های پلیس را از افغانستان خارج کردند اما کسانی که با آنها کار کردند را نبردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: