آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 مرداد ماه 1400 = 20-08 2021

آمریکا در صورت شکست برجام دو گزینه احتمالی دارد

عدم اطمینان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به آینده برجام

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران سرنوشت توافقبرجام را "یک علامت سوأل بزرگ" خواند. او درباره اقدامات آمریکا در صورت عدم موفقیت مذاکرات برجام در وین نیز از دو گزینه احتمالی صحبت کرد.

به نوشته پولیتیکو مذاکرات احیای برجام با آمدن ابراهیم رئیسی، پیچیده شده و عملا متوقف مانده است".

رابرت مالی در مصاحبه خود از پاسخ به پرسش خبرنگار پولیتیکو درباره اینکه چند درصد احتمال دارد آمریکا به توافق هسته‌ای برجام برگردد، خودداری کرد و گفت: «اگر به شما درصد بدهم زیاد کمکی نخواهد کرد. ما آماده از سرگیری مذاکرات هستیم.»

مالی در ادامه افزود در صورت عدم موفقیت در مذاکرات احیای برجام تیم او در حال آماده‌سازی برخی برنامه‌ها و طرح‌های احتمالی است.

به گفته نماینده آمریکا در امور ایران یکی از این موارد این است که واشنگتن و تهران یک توافق کاملاً جداگانه امضا می‌‌کنند، که دارای پارامترهای متفاوت از توافق فعلی است.

مورد دیگر مجموعه‌ای از اقدامات تنبیهی با هماهنگی متحدان اروپایی است. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ولی از ذکر جزییات در باره کم و کیف چنین اقداماتی خودداری کرد.

مالی در عنی حال هشدار داد گفت: چنانچه رژیم ایران برداشتن گام‌های تحریک‌آمیز هسته‌ای را ادامه دهد- تازه اگر از فعالیت‌های تحریک‌آمیز منطقه‌ایش هم صرفنظر کنیم- این، ما را به مسیر دیگری (یعنی دور شدن از توافق برجام) هدایت می‌کند.



اردلان August 20, 2021 10:56 AM

برجام سنایوریست از سوی قدرتهای برتر با برنامه ریزی دقیق و عوامفریبانه که به هدف ایجاد سدی پایدار در برابر آغاز قیام احتمالی مردم ایران پایه ریزی شده!
برجام این طرح اهریمنی تنها به زیان مردم ایران تمام خواهد شد!
اما این مشروط بر آن است که مردم ایران نتوانند به خواسته های خود برسند!
چنانچه مردم در داخل کشور بتوانند مراحل بعدی و پایانی قیام خونین خود را در برابر نوکران سرسپرده بیگانگان یعنی رژیم تا دندان مسلح و خونخوار جمهوری عسلامی ادامه دهند و پیروز این میدان گردند برجام به همراه تمامی قراردادهای آنان با سران یاغی و غیر ایرانی رژیم توسط جوانان مبارز ایرانی به ذباله دان تاریخ انداخته خواهند شد!
پاینده باد ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


منصور August 20, 2021 03:04 PM

با این لحن نرم و ملتمسانه امریکا که از ابتدای روی کار اومدن ایت الله بایدن ادامه داشته که در راستای لحن دستمال یزدی رابرت مالی و سخنگوی امریکا و اون وزیر امور خارجه ش ، کم مونده همگی بیفتن به پای خامنه ای و مثل اوباما براش یه نامه غلط کردیم بنویسن و یه هواپیما صد دلاری براش بفرستن که نصف بیشترشو ملاخور کنن و بقیه شم بفرستن لبنان و فلسطین و یمن و عراق و افغانستان و سومالی و ونزویلا و چین

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: