آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 مرداد ماه 1400 = 20-08 2021

عفو بین الملل: نشانه هولناکی از ماهیت حکومت طالبان+فیلم

طالبان افغانستان تجسس خانه‌ها برای دستگیری، شکنجه و اعدام مخالفان را آغاز کردند. شبنم دوران، مجری تلویزیون ملی افغانستان، که اکنون در داخل کشور مخفیانه زندگی می‌کند در پیامی ویدیویی از جامعۀ جهانی طلب کمک و پشتیبانی از مردم افغانستان کرده است. (فیلم زیر)

عفو بین الملل گروه طالبان را متهم کرده که به تازگی چندین مرد از اقلیت هزاره را شدیدا شکنجه کرده و کشته است.

این سازمان حقوق بشری می‌گوید کشتار چندین هزاره ماه گذشته و در ولایت غزنی روی داده است.

به گزارش بی بی سی، طالبان در روزهای اخیر و پس از در اختیار گرفتن کابل تلاش کرده‌اند تصویر جدید و معتدلی از خود نشان دهند. اما عفو بین الملل می‌گوید این گزارش از کشتار هزاره‌ها "نشانه هولناکی" از ماهیت حکومت طالبان بر افغانستان است.

هزاره‌ها، که عمدتا شیعه هستند، سومین گروه جمعیتی بزرگ افغانستان را تشکیل می‌دهند و پیش از این هم تحت تبعیض و آزار بوده‌اند.

عفو بین الملل می‌گوید بر مبنای مصاحبه با شاهدان عینی و بررسی تصاویر به این نتیجه رسیده که نیروهای طالبان ۹ نفر را در یک روستا کشته‌اند.

شش نفر از آنها به شلیک به سرشان کشته شدند و سه نفر دیگر هم تا حد مرگ شکنجه شدند.

رادیو بین المللی فرانسه نیز در گزارشی گفت: طالبان برای دستگیری افراد مورد نظر خود خانه به خانه اقدام به تجسس می‌کنند و با برپایی پست‌های بازرسی در مسیر فرودگاه کابل و دیگر شهرهای بزرگ افغانستان کسانی را که قصد گریختن از کشور را دارند می ربایند. اکنون از سرنوشت شمار قابل توجه‌ای از این دستگیرشدگان اطلاعی در دست نیست.

طالبان حتی بستگان و خانواده‌های کسانی را دستگیر می‌کنند که از تسلیم کردن خود به آنان خودداری می‌رزند. طالبان، برای نمونه، عضو خانوادۀ یک خبرنگار افغان را که با "دویچه وله" همکاری می‌کرده به ضرب گلوله کشته‌اند و یک عضو دیگر همان خانواده را شدیداً زخمی کرده‌اند.




www.youtube.com/watch?v=4q97o2IedXk

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: