آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 30 مرداد ماه 1400 = 21-08 2021

گزارشگر ویژه: وضعیت حقوق بشر ایران رو به وخامت

گزارشگر ویژه سازمان ملل وضعیت حقوق بشر در ایران را رو به وخامت توصیف کرد

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران در سازمان ملل، در تازه‌ترین گزارش خود وضعیت حقوق بشر در ایران را رو به وخامت دانسته است.

گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران در سازمان ملل به تایید صلاحیت تنها ۷ نفر در انتخابات ریاست جمهوری و رد صلاحیت ۵۸۳ نفر اشاره کرده و گفته است در میان افراد تایید صلاحیت شده ابراهیم رئیسی، برنده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی قرار دارد که در زمان ریاست وی بر قوه قضائیه، موارد بسیاری از نقض حقوق بشر گزارش شده است، از جمله اعدام کودکان، شکنجه و اعترافات اجباری تا بازداشت خودسرانه فعالین مدنی.

این گزارش به ادامه عدم پایبندی جمهوری اسلامی به موازین حقوق بشری، بازداشتهای خودسرانه، سرکوب گسترده اعتراضات آبان ۹۸ و سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران اشاره کرده و گفته است خانواده قربانیان این حوادث مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

به گزارش رادیو فردا، آقای رحمان در گزارش خود همچنین علاوه بر بازداشت «خودسرانه» فعالین مدنی ایران، به بازداشت افراد دو تابعیتی و شهروندان خارجی در جمهوری اسلامی اشاره کرده و نسبت به شرایط احمدرضا جلالی، مسعود مصاحب، کامران قادری، انوشه آشوری، مراد طهباز، نازنین زاغری، جمشید شارمند و سیامک نمازی اظهار نگرانی کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: