آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 شهریور ماه 1400 = 23-08 2021

طرح اسرائیل برای جلوگیری از اتمی شدن رژیم ایران

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل قصد دارد طی اولین دیدار خود با جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده که در أواخر هفته جاری در کاخ سفید برگزار خواهد شد، طرح اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای را به وی ارائه کند.

به گزارش العربیه به نقل از «جروزالم پست»، بنت، یکشنبه در جریان نشست هفتگی دولت اعلام کرد: «ما طی دو ماه گذشته طرحی حساب‌شده برای مهار رژیم ایران، چه در حوزه هسته‌ای و چه در قبال تجاوزات منطقه‌ای، آماده کرده‌ایم، که آن را [در واشینگتن] ارائه خواهیم کرد.»

به گفته بنت، حکومت ایران به سرعت در حال غنی‌سازی اورانیوم است، و طی ماه‌های اخیر زمان لازم برای تهیه مواد مورد نیاز برای تولید بمب هسته‌ای را به میزان قابل توجهی کوتاه کرده است. او می‌گوید «شرایطی نه‌چندان آسان» را به ارث برده، که در آن حکومت ایران در سراسر منطقه «رفتار زورگویانه و تهاجمی» دارد.

نخست وزیر اسرائیل به هیئت دولت گفت: «من به بایدن خواهم گفت زمان آن رسیده که جلوی آنها را بگیریم – جلوی این کار را بگیریم – و با ورود مجدد به توافق هسته‌ای تاریخ‌گذشته، به آنها راه فرار ارائه نکنیم. این [برجام]، حتی مطابق توقعات کسانی که زمانی به آن اعتقاد داشتند، دیگر کارساز نیست.»

بنت در ادامه از «رشد روزافزون اعتبار اسرائیل در منطقه» و توانایی این کشور در ایجاد ائتلافی برای «جلوگیری از محور افراط گرایی اسلامی و حکومت ایران» صحبت کرد، و افزود به همراه یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل، در جریان «روندی بسیار سریع برای احیای روابط با کل منطقه» قرار دارند تا بتوانند در مقابل حکومت ایران جبهه‌ای تشکیل دهند.



خسرو August 23, 2021 10:28 AM

اگر اسرائیل سپاه پاسداران و تاسیسات اتمی و موشکی آنها را نیست و نابود کند سرنگونی رژیم بدست مردم سریعا اتفاق خواهد افتاد
اسرائیل عزیز کمک کن تا ما از شر اینها خلاص شویم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: