آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 4 شهریور ماه 1400 = 26-08 2021

هشدار به شهروندان غربی: از فرودگاه کابل فاصله بگیرید

دولت‌های آمریکا، استرالیا و بریتانیا از شهروندان خود در افغانستان خواستند که به دلیل تهدیدهای جدی تروریستی از فرودگاه کابل فاصله بگیرند، در حالی که هزاران نفر از شهروندان افغان به امید فرار از کشور و رژیم طالبان همچنان در این فرودگاه در بلاتکلیفی انتظار می‌کشند.

به گزارش رادیو فرانسه، وزارت امور خارجۀ آمریکا با اشاره به "تهدیدهای امنیتی" از همۀ کسانی که در ورودی‌های فرودگاه کابل هستند خواست که فوراً محل را ترک کنند.

در هشداری مشابه دولت لندن اظهار داشت : "اگر در منطقۀ فرودگاه مستقر هستید، فوراً از محل و در انتظار دستورات بعدی دور شوید و اگر برایتان میسر است به هر طریق ممکن خاک افغانستان را فوراً ترک کنید."

وزیر دفاع انگلستان نیز در اظهاراتی مشابه از اطلاعات نگران‌کننده‌ای خبر داد که از تهدید‌های فوری و خطرناک حکایت می‌کنند.

پیشتر وزیر امور خارجۀ آمریکا، آنتونی بلینکن، اطمینان داده بود که طالبان متعهد شده‌اند که حتی بعد از سی و یک اوت مانع از خروج شهروندان آمریکایی و افغان که جان شان در افغانستان در خطر است نشوند.

با این حال، آنتونی بلینکن نگفته بود که با خروج نیروهای آمریکایی از این کشور در سی و یک ماه اوت، خروج این دسته از افراد چگونه صورت خواهد گرفت.

رادیو آلمان نیز گزارش داد: وضعیت امنیتی در اطراف فرودگاه کابل چند روز پیش از از ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی طالیان برای خروج نیروهای آمریکایی و ناتو وخیم‌تر شده است.

سفارت آلمان در افغانستان درباره خطر تهدیدهای تروریستی در اطراف فرودگاه کابل هشدار داد. ارتش آلمان نیز گزارش داده بود که تعدادی از بمب‌گذاران انتحاری در کابل حضور دارند.



Dariush August 26, 2021 01:26 PM

مهر شرم رهایی شهروندان آمریکایی و کشورهای غربی در دست های کثیف طالبان بدست دمکراتها و دوستانشان تا ابد بر پیشانی بایدن خواهد ماند؛ این کار عمدی بود!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: