آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 4 شهریور ماه 1400 = 26-08 2021

تعویق نشست بایدن و نفتالی بنت به دلیل اوضاع افغانستان

رسانه‌های اسرائیلی از تعویق نشست بین نخست‌وزیر این کشور و رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید خبر دادند. رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که نشست نفتالی بنت با جو بایدن به دلیل اوضاع افغانستان به تعویق افتاده است.

همزمان پایگاه خبری اکسیوس اعلام کرد که انفجار کابل باعث به تعویق افتادن دیدار نفتالی بنت و جو بایدن شده است. این دیدار قرار بود ساعت 11:30 صبح امروز به وقت محلی (21:00 به وقت تهران) در کاخ سفید آغاز شود.

به نوشته خبرنگار اکسیوس، کاخ سفید به نخست‌وزیر اسرائیل اطلاع داده است که فعلا هتل محل اقامات خود را به قصد عزیمت به کاخ سفید برای دیدار با جو بایدن ترک نکند. علت این امر، برگزاری نشست میان بایدن و مشاورانش در خصوص افغانستان [مشخصاً انفجارهای کابل] عنوان شده است.

دو طرف در این دیدار قرار است در مورد مسائل اساسی و مهم مربوط به امنیت منطقه و جهان از جمله ایران گفت‌وگو کنند.

یک مقام آمریکایی درباره این دیدار گفت که جوبایدن با نخست وزیر اسرائیل درباره نگرانی های مربوط به از کنترل خارج شدن فعالیت های اتمی رژیم ایران مذاکره خواهد کرد.

به گفتۀ منابع آگاه در کاخ سفید، جو بایدن در ملاقات خود با نفتالی بنت می‌خواهد بداند که در صورت شکست احیای برجام واکنش اسرائیل دقیقاً چه خواهد بود.

به گزارش رادیو فرانسه، جو بایدن که آماج شدیدترین انتقادها به دلیل مدیریت آشوب زدۀ خروج آمریکا از افغانستان قرار گرفته، حاضر نیست برای احیای برجام شکیبایی چندانی در مقابل دولت ابراهیم رئیسی از خود نشان بدهد.



خسته August 27, 2021 06:51 AM

نتانیاهو گفته اسرائیل نباید اطلاعات امنیتی را به بایدن بدهد درست میگه چون اطلاعات از طریق بایدن و رابرت مالی مستقیما به نایاک و از آن جا به نظام مقدس می رسه و همه رشته ها پنبه میشه بایدن درست مثل اوباما از کارتر هم تهوع آورتره امیدوارم نخست وزیر جدید اسرائیل ساده لوح نباشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: