آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 شهریور ماه 1400 = 30-08 2021

واکنش پنتاگون به بازگشت دستیار بن لادن به افغانستان

سخنگوی طالبان امروز پس از اعلام خبر بازگشت دستیار بن لادن به جلال آباد افغانستان گفت: پس از خروج آمریکا از افغانستان دیگر بهانه و دلیلی برای هیچ گروهی باقی نمی‌ماند که به نام اسلام حمله‌ای انجام دهد و مردم را بکشد و باعث ادامه جنگ شود.

پیش تر اعلام شده بود که امین الحق» دستیار نزدیک و مشاور مالی بن لادن پس از حدود ۲۰ سال زندگی در پاکستان به منطقه تورابورا در جلال آباد افغانستان بازگشته است. او در سال ۲۰۰۱ در منطقه تورابورا جایی که بن لادن در آن مخفی شده بود علیه آمریکایی‌ها می‌جنگید.

در ویدئوهای منتشر شده از بازگشت یار دیرینه بن‌لادن به افغانستان، پرچم‌های طالبان روی خودروهای محافظان او دیده می شوند. گلبدین حکمتیار (عکس بالا در کنار امین الحق) از دیگر سران جریانات بنیادگرای افغانستان نیز طی روزهای اخیر با طالبان بیعت کرده است.

برخی منابع غربی چند سال پیش مدعی شده بودند که «امین الحق» از سال ۲۰۰۵ مدتی را نیز در ایران زندگی کرده و سپس به پاکستان رفته است.

ناظران می گویند، با قدرت گرفتن طالبان به نظر می‌رسد القاعده نیز فرصت را برای تحکیم موقعیت خود در افغانستان مناسب دیده است.

در همین حال پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) امروز اعلام کرد: به هرگونه تهدیدی در افغانستان پاسخ کوبنده می‌ دهیم.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: نیروهای ما دستور پاسخ به هر تهدیدی را دریافت کرده‌اند و ارتش آمریکا به تهدیدات در افغانستان به شکل جدی، سریع و قوی پاسخ خواهد داد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: