آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 14 شهریور ماه 1400 = 05-09 2021

مقام نظامی آمریکا: بازگشت دوباره گروه‌های تروریستی

ژنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا شنبه ۱۳ شهریور گفته است، احتمال وقوع جنگ داخلی گسترده‌ در افغانستان وجود دارد که می‌تواند باعث بازگشت و شکل‌گیری دوباره گروه‌های تروریستی در این کشور شود.

ژنرال مارک میلی در مصاحبه با جنیفر گریفین از شبکه فاکس نیوز در آلمان اظهار داشت٬ برآورد نظامی من این است که احتمالاً شرایط (افغانستان) به سمت وقوع یک جنگ داخلی می‌رود.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا تصریح کرد٬ من‌نمی‌دانم که آیا طالبان قادر خواهد بود قدرت خود را تثبیت کرده و یک حکومت (سراسری) تاسیس کند یا خیر.

ژنرال مارک میلی ابراز نگرانی کرده است که «گروه‌های تروریستی» بتوانند از بی‌نظمی و بی‌ثباتی وضعیت در افغانستان استفاده کنند و دوباره خود را سازماندهی کنند.

به گزارش رادیو فردا، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین گفت٬ فکر می‌کنم حداقل یک احتمال بسیار بالا برای وقوع یک جنگ داخلی گسترده‌تر وجود دارد و این به نوبه خود منجر به شرایطی خواهد شد که در واقع می‌تواند باعث شود که القاعده یا شاخه‌ای از داعش یا سایر تروریست‌های خود را دوباره سازماندهی کنند.

خبرنگار فاکس نیوز پرسید آیا امکان دارد که با سازماندهی مجدد گروه‌های تروریستی در افغانستان آمریکا دوباره به این کشور نیرو بفرستد؟

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به این پرسش گفت٬ این مسئله به موضوع سیاست‌گذاری در این زمینه مربوط خواهد بود.

ژنرال مارک میلی اضافه کرد، ما می‌بایست شبکه جمع آوری اطلاعات را بازسازی کنیم و در صورت هرگونه تهدید علیه آمریکا دست به عملیات خواهیم زد.




فرید September 5, 2021 10:05 AM

امروزه جنگ یا اشغال کشورها به نیروی زمینی مستقر احتیاجی ندارد با پیشرفت در تکنولژی های نظامی با بودجه کمتر از راه دور شما در همه جای جهان میتوانید حضور نظامی و مستشاری داشته باشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


مسعود September 5, 2021 10:51 AM

کار تمام کنید شما که دو دستی افغانستان را تقدیم کردید به آدمخوار های طالبان یک زحمت بکشید چنتا بمب افکن پنجاه و دو بفرستید دره پنجشیر را صاف کنند تا به قول بایدن متقلب دروغگو رفیق مشترک المنافع تان راحت بر افغانستان حکومت کند مثل آخوندها دست پرورده کارتر وشرکا

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: