آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 14 شهریور ماه 1400 = 05-09 2021

برجام؛ واکنش روسیه به سخنان رئیسی: نامشخص است

ایسنا نوشت: میخاییل اولیانوف، دیپلمات ارشد روسی و نماینده این کشور در مذاکرات وین در واکنش به صحبت‌های رئیسی درباره مذاکرات برجامی در توییتی نوشت: «این اظهارات نشان می‌دهد که ایران آماده ادامه مذاکرات وین درباره برجام است. {البته} همچنان زمان از سرگیری مذاکرات نامشخص است».

بر اساس این گزارش،‌ رییسی شب گذشته در نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی خود در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات برجامی وین گفت: ما ابایی از مذاکره نداریم اما گفت‌وگو با فشار چه نوع گفت‌وگویی است؟ من قبلا گفته‌ام گفت‌وگو و مذاکره در دستور کار دولت است. آنچه ما دنبال آن هستیم رفع تحریم‌هاست و ما از منافع ملت یک قدم عقب‌نشینی نخواهیم کرد. مذاکره، باید نتیجه‌محور باشد، نه «گفت‌وگو برای گفت‌وگو» و نه «مذاکره برای مذاکره».

شورای حکام منتظر علائمی از سوی بایدن است

در همین حال نشریه نشنال اینترست نوشت: بزودی در جلسه شورای حکام آژانس انرژی اتمی در وین آشکار خواهد ساخت که آیا کاخ‌سفید در زمینه جلوگیری از ساخت تسلیحات اتمی توسط رژیم ایران جدی هست یا نه.

در این جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصمیم خواهد گرفت که آیا تهران را به‌دلیل سنگ‌اندازی در برابر بازرسان آژانس در حالی‌که برنامه اتمی خود را تسریع کرده، محکوم کند یا نه.

این منبع افزود: شورای حکام منتظر علائمی از سوی بایدن است که آیا وی آماده ایستادن در برابر تهران هست یا نقض های رژیم ایران را به امید باز احیای توافق اتمی ۲۰۱۵ نادیده خواهد گرفت...



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: