آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 17 شهریور ماه 1400 = 08-09 2021

فیلم؛ ایستادگی زنان شجاع افغان در برابر وحوش طالبان

یک روز پس از اعلام دولت طالبان در افغانستان، چند منطقه شهر کابل، شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان و همچنین ولایت پروان روز چهارشنبه مجدداً شاهد تظاهرات دختران و زنان بود. (فیلم زیر)

به گزارش رادیو آزادی، بخش افغانستان رادیو اروپای آزاد، طالبان در پروان به سوی معترضان تیراندازی کرده‌اند که به گفته معترضان، در نتیجه، شماری کشته و زخمی شده‌اند.

گروه طالبان تا کنون به تماس‌های رادیو آزادی برای توضیح در مورد این رویدادها پاسخی نداده است.

روزنامه «اطلاعات روز»، چاپ کابل، نیز خبر می‌دهد که معترضان در پایتخت افغانستان از مردم خواستند که با آنها همراهی کنند و از آنچه بی‌تفاوتی جامعه جهانی نامیدند، انتقاد کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان خواستار برخورداری از حق تحصیل، کار و آزادی‌های فردی زنان و مشارکت‌شان در ساختار دولت شدند.

این روزنامه همچنین خبر داد که سردبیر و سه تن از خبرنگارانش که در حال تهیه گزارش بودند، به دست طالبان بازداشت شده‌اند. گزارشگران بدون مرز گزارش داده بود که دست‌کم ۱۲ خبرنگار و تصویربردار در جریان تظاهرات روز سه‌شنبه در کابل برای سه ساعت بازداشت شده بودند.

در این ارتباط، ذکی دریایی، مدیر مسئول «اطلاعات روز» با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی گفت که طالبان، این خبرنگاران را شلاق زده‌اند.

در برخی از ویدئوهای ارسالی از تظاهرات زنان در خیابان‌های کابل، کتک زدن آنها با چوب از سوی افراد طالبان دیده می‌شود. در برخی از ویدئوهای تازه دیگر نیز صدای شلیک تیر شنیده می‌شود.




www.youtube.com/watch?v=ZOF6tD24sBc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: