آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 19 شهریور ماه 1400 = 10-09 2021

بازداشت عکاس ایرانی هنگام عکاسی از پناهجویان افغان

مجید سعیدی، عکاس سرشناس ایرانی، هنگام عکاسی از پناهجویان افغان در مرز ترکیه بازداشت شده است.

انصاف‌نیوز نوشته "حین عکاسی از وضعیت مهاجران افغان که بخاطر فجایعی که دولت ترکیه برای مهاجران به وجود آورده برای انتشار در روزنامه‌ی شرق در منطقه‌ی مرزی استان آذربایجان غربی به همراه همکار خود خبرنگار این روزنامه با وجود مجوزهای قانونی بازداشت شد."

آقای سعیدی با رسانه‌های معتبر ایرانی و بین المللی همکاری مستمر داشته و افغانستان یکی از محورهای اصلی عکس‌های او بوده است.

کاربری نوشت: شنیده شده مجید_سعیدی عکاس با سابقه ایرانی که سال‌ها از افغانستان عکاسی کرده به همراه خبرنگار روزنامه شرق چند روزی است در خوی در استان ⁧‫آذربایجان‌غربی‬⁩ توسط دستگاه امنیتی بازداشت شده. او با مجوزهای لازم برای عکاسی از وضعیت پناهجویان افغانستانی مرز ایران و ترکیه به این ماموریت رفته بود.



Mahmood September 10, 2021 09:03 AM

چرا ترکیه؟ ایران زادگاه افغانها بوده و هست همون بهتر که ایران بمونند

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان September 10, 2021 09:21 AM

خبرنگاران، عکاسان خبری و دیگر مردم عادی که در پی تهیه گزارشات در باره آوارگان افغانستان بویژه در ایران اشغال شده هستند بدانند که دست به کار خطرناکی زده اند زیرا رخدادهای تراژدی شکل در افغانستان چون براه اندازی شورش 1979 در ایران و ظهور عنقلاب عسلامی جزو برنامه های سیاست جهانی بوده و کسی یا گروهی قادر به تعقیب و برسی واقعی آن نمیباشند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: