آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 19 شهریور ماه 1400 = 10-09 2021

سرنوشت برجام؛ آمریکا: رژیم ایران هنوز تصمیم نگرفته‌

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که کشورش خواستار از سرگیری مذاکرات احیای برجام در سریع‌ترین زمان ممکن است، ولی این روند نمی‌تواند برای مدت نامحدود ادامه پیدا کند.

این سخنگوی آمریکايی گفت که هنوز به نقطه ترک مذاکرات وین درباره برجام نرسیده‌ایم و همچنان معتقدیم که بازگشت متقابل به اجرای تعهدات قابل دسترسی و امکان‌پذیر است و تا زمانی که تلاش برای دستیابی به آن در خدمت منافع ما باشد، آن را دنبال خواهیم کرد.

وی درباره احتمال عدم بازگشت رژیم ایران به مذاکرات گفت که این تصمیمی است که مقام‌های تهران باید بگیرند و در مورد آن تصمیم اطلاع بدهند. تا جایی که می‌دانیم آن‌ها هنوز چنین تصمیمی نگرفته‌اند و قطعا آن را منتقل هم نکرده‌اند.

این سخنگو در ادامه گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نگران‌کننده خواند و گفت که به‌کارگیری فناوری پیچیده‌تر و افزایش دانش هسته ای در نتیجه برنامه های کنونی که مطابق با توافق برجام نیست، مزایای اصلی این توافق را بی‌اثر می‌کند.

این در حالیست که پلیتیکو نوشته است: با ادامه برنامهٔ اتمی در ایران و توقف گفتگوها امید برای احیای برجام رو به زوال می‌رود. اخبار بد انباشته می‌شود و لفاظی‌ها بدبینانه‌تر می‌گردد. توقف طولانی از ماه ژوئن حالا دیگر باعث شده که برخی حدس بزنند که فرصت مذاکرات در حال اتمام است.

در همین حال برخی سناتورهای آمریکايی خواستار توبیخ رژیم ایران توسط شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدند.

سناتور جیم ریش گفت: اقدامات اخیر رژیم ایران با ادعایش مبنی بر دنبال کردن برنامه اتمی صلح‌آمیز در تضاد است و به جای آن، نشان می‌دهد که چیزی برای پنهان کردن از جامعه بین‌المللی دارد. رژیم ایران نباید اجازه داشته باشد با مصونیت از مجازات، از اجرای خواسته‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سرپیچی کند.

از سوی دیگر رژیم ایران گفته: هر اقدام غیر سازنده (تصویب قطعنامه) در شورای حکام، مخل مذاکرات برجام خواهد بود. امیدواریم عقلانیت بر نشست هفته بعد شورای حکام، حاکم شود...



آرش -صبحی September 10, 2021 04:27 PM

یعنی با اینهمه ادله و مستنداتی که سازمان انرژی اتمی ملل متحد ارائه نموده واعمالی که حکومت ملایان دارد انجام میدهد ازجمله دستکاری دروبینها ساخت اورانیوم فلزی چند برابر شدن اورانیوم غنی شده 60 درصدی و ازهمه مهمتر عدم صدوراجازه ورود به مدیر کل انرژی ملل متحد کافی نیستند تا اروپائیها وآمریکا از خواب زمستانی بیدار شوند؟ 101 درصد مردم ایران میدانند که جمهوری اسلامی با همه این بازیها بدننبال خریدن وقت برای تولید بمب اتمی هستند تا بزعم خودشان خیالشان از سقوط راحت باشد و به کشورهای منطقه تحکم نماید لاسیدن تا کی؟؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: