آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 19 شهریور ماه 1400 = 10-09 2021

فیلمی دردناک از کوچ اجباری اهالی پنجشیر؛ پاکسازی قومی

تصاویر تازه که از داخل پنجشیر منتشر شده نشان می‌دهد که به دلیل ادامه مقاومت رزمندگان مردمی در مقابل تجاوز پاکستان و طالبان به این ولایت، مزدوران پاکستان هزاران نفر از مردم بومی را با گرسنگی دادن و محاصره، ناچار کرده‌اند بطور گسترده از دره پنجشیر کوچ اجباری بدهند. ظاهرا رژیم تروریست‌‌پرور پاکستان و پدرخوانده القاعده و طالبان به شدت غرق در شادی است.

سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان در توییتر خود نوشت: روند قتل عام و کوچ اجباری و دسته جمعی مردم پنجشیر از سوی گروه طالبان همچنان ادامه دارد. مردم در حال ترک آشیانه خود هستند و گویا پاکسازی قومی را انجام می دهند. (فیلم زیر)

سخنگوی مقاومت افغانستان نوشت: جهانیان هنوز ناظر هستند و این وضعیت را نادیده می گیرند. ولی آزادی‌خواهی و شرافت انسانی، جانی دوباره خواهد گرفت و حق و حقیقت در مقابل طالبان پیروز می شود...

در همین حال معاون سابق ریاست جمهوری افغانستان گفت: گروه طالبان در پنجشیر مرتکب کشتار گسترده زنان و مردان شده و آن را جنایت ضد بشری توصیف کرده است.

محمدیونس قانونی در گفتگو با رسانه‌ها گفت که جنگ پایان نخواهد یافت و سلسله مقاومت ادامه می‌یابد و مردم افغانستان با تحولاتی بزرگ شده اند که طالبان و اندیشه‌های آن‌ها را نمی‌پذیرند.

به گفته قانونی، مواد غذایی و دارو به منطقه پنجشیر نمی‌رسد و تعدادی مردم از پنجشیر در حال مهاجرت هستند، زیرا آن‌ها تسلط طالبان را نمی‌پذیرند و به دره‌های جانبی می‌روند و پنجشیر بصورت کامل بعنوان یک سنگر در اختیار نیرو‌های احمد مسعود قرار خواهد گرفت.




www.youtube.com/watch?v=ky6wp10uVp8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: