آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 20 شهریور ماه 1400 = 11-09 2021

ماجرای تحریم و قفل شدن گوشی های شیائومی چیست؟

ماجرای تحریم و قفل شدن گوشی های شیائومی در ایران چیست؟

برند شیائومی محبوبیت زیادی نزد کاربران ایرانی دارند، اما خبرهای بدی از گوشه‌کنار به گوش می‌رسد. ماجرای تحریم و قفل شدن گوشی های شیائومی در ایران و چند کشور دیگر چیست

به گزارش کلیک، گوشی های شیائومی در مدت زمان کوتاهی توانسته‌اند به شهرت جهانی دست پیدا کنند. این محصولات چینی مورد استقبال گرم کاربران ایرانی نیز قرار گرفته‌اند و سهم قابل‌توجهی از بازار اسمارت فون های ایران به این برند تعلق دارد.

اما به نظر می‌رسد طوفانی به پا شده و گوشی های شیائومی به زودی در ایران قفل می‌شوند!

طبق گزارش جدید xda-developer، گوشی های شیائومی به مناطق مختلفی از جهان صادر می‌شوند و کاربران بدون هیچ مشکلی می‌توانند از این دستگاه‌های هوشمند استفاده کنند، مگر اینکه ساکن کوبا، سوریه، کره شمالی، سودان، جزایر کریمه و البته ایران باشند!

با اینکه سیاست صادرات شیائومی از فروش گوشی های هوشمند به مناطق فوق جلوگیری می‌کند، اما در چند هفته اخیر، این شرکت چینی، مشغول مسدودسازی دستگاه‌های واردشده به این نواحی شده است.

بسیاری از کاربران در ردیت و فیس بوک مدت‌ها پیش از قفل شدن گوشی های شیائومی خود گلایه کرده بودند. حال به نظر می‌رسد که شیائومی پروسه مسدودسازی را سرعت بخشیده است.

پس از چند روز فعال شدن و استفاده از گوشی شیائومی، کاربران ساکن در نواحی تحریم شده با مشکل قفل شدن دستگاه مواجه می‌شوند. پیام زیر برای آن‌ها ظاهر شده و گوشی هوشمندشان عملا به یک پاره آجر تبدیل می‌شود!

سیاست شیائومی اجازه فروش یا ارائه محصولات در منطقه‌ای که شما قصد فعال‌سازی آن را داشته‌اید، نمی‌دهد. لطفا برای آگاهی از اطلاعات بیشتر مستقیما با فروشنده تماس بگیرید.

مشکل این است که شیائومی به وضوح درباره فروش و استفاده از محصولات خود در مناطق تحریم شده اخطار داده و به قوانین کنترل صادرات ایالات متحده متعهد شده است. اما به صراحت نگفته که این محصولات را قفل می‌کند!

حالا چه کار کنیم؟
تا این لحظه خبری از کاربران ایرانی مبنی بر قفل شدن گوشی‌ها به دست نرسیده، اما نمی‌توان به طور قطع خوش‌بین یا بدبین بود. اگر قصد خرید گوشی شیائومی دارید، فعلا اقدامی نکنید و یا مطمئن شوید که نسخه جهانی (یا گلوبال) را از فروشندگان و نمایندگی‌های معتبر خریداری کنید.

طبق توصیه کاربران، اگر شیائومی شما هنوز مسدود نشده، از به‌روزرسانی آن خودداری کنید. اگر می‌توانید بوتلودر گوشی هوشمند خود را آنلاک کرده و در صورت امکان از رام های سفارشی (غیر چینی) استفاده کنید.

اگر گوشی شما مسدود شد، چاره‌ای غیر از مراجعه به فروشنده و پس دادن آن ندارید، آن هم به شرطی که شرایط گارانتی اجازه این کار را بدهد!

نظر شما درباره قفل شدن گوشی های شیائومی در ایران و سیاست‌های پشت آن چیست؟ با توجه به اینکه شیائومی چندی پیش مشکل تماس در گوشی های شیائومی فعال در ایران را حل کرد، آیا احتمال مسدودسازی آن‌ها وجود دارد؟



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: