آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 20 شهریور ماه 1400 = 11-09 2021

تعرض جنسی به تظاهرکنندگان زن در تجمعی در تهران

نرگس محمدی، فعال مدنی می‌گوید در تظاهرات حمایت از مردم افغانستان مقابل سفارت پاکستان در تهران به عده‌ای تعرض شد. او روایت می‌کند در این تظاهرات ماموران نیروی انتظامی "جلاوار و تجاوزگرانه" به زنی تعرض جنسی کرده‌اند.

روز چهارشنبه ۱۷ شهریور عده‌ای برای حمایت از مردم افغانستان و اعتراض به آنچه دخالت پاکستان در امور آن و پشتیبانی از اسلامگرایان افراطی طالبان عنوان می‌شود، اقدام به برگزاری یک تجمع اعتراضی مقابل سفارت اسلام‌آباد در تهران کردند.

مطابق گزارش‌ها، تصویرها و ویدئوهایی که در فضای مجازی منتشر شده این تظاهرات مسالمت‌آمیز با برخورد خشن ماموران نیروی انتظامی و افراد "لباس شخصی" روبرو شد و عده‌ای بازداشت شدند.

نرگس محمدی، فعال مدنی و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که در این تظاهرات شرکت کرده و برای چند ساعت بازداشت شده از ضرب و شتم برخی از حاضران و رفتار خشن ماموران نیروی انتظامی با شماری از تجمع‌کنندگان خبر می‌دهد.

او در گزارشی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد برخورد خشونت‌آمیز با برخی معترضان را "گوشه‌ای از وحشیگری و بی‌رحمی و رفتار طالبانی یونیفرم پوشان نیروی انتظامی" خوانده است.

نرگس محمدی می‌گوید هنگامی که ماموران نیروی انتظامی او و سه زن دیگر را بازداشت و داخل یک خودروی ون "پرت کردند"، ناگهان "فریاد بی‌قرار زنی" را شنیده که "ماموران به سمت ون می‌آوردند و وحشیانه کف ون انداختند".

به گزارش دویچه وله، این فعال مدنی در ادامه نوشت: «بی‌شرم‌ها جلادوار و تجاوز‌گرانه نوک سینه‌هایش را گرفته و آنقدر محکم فشار دادند که مقاومتش برای بازداشت را بشکنند و بتوانند [او را] سوار ون کنند.»

خبرگزاری هرانا، وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده که نیروی انتظامی شماری از شهروندان و فعالان مدنی شرکت‌کننده در تظاهرات اعتراضی مقابل سفارت پاکستان را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کرده است. تا کنون درباره تعداد دقیق بازداشت‌شدگان و وضعیت آنها گزارشی منتشر نشده است.

نرگس محمدی که بارها از تعرض به زنان در بازداشت‌گاه‌ها و زندان‌های ایران خبر داده بود در بخش پایانی روایتش از حوادث روز چهارشنبه نوشته است: «دوباره می‌گویم تعرض جنسی نه فقط در سلول‌ها توسط بازجویان بی‌نام و نشان بلکه توسط ماموران نیروی انتظامی یونیفرم پوش در خیابان [هم] انجام می‌شود.»



ایران فردا September 11, 2021 07:44 PM

ننگ بر شما جانیان تازی ،‌ تجاوز به بانوان وطن در زندان های این جانیان سیستماتیک است اینها همچنان پدارن تازی جنایتکار خود با بانوان وطن
به عنوان غنیمت جنگی رفتار میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: