آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 20 شهریور ماه 1400 = 11-09 2021

تهدید آژانس اتمی و بازی تکراری رژیم برای خرید وقت

روزنامه آمریکایی وال‌ استریت ژورنال با اشاره سفر فردای گروسی مدعی تفاهم رژیم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده است.

به گزارش تسنیم، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از سه منبع نزدیک به مذاکرات جمهوری اسلامی و آژانس مدعی شده سفر رافائل گروسی به تهران در پی تفاهم میان تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت می گیرد.

بر اساس این گزارش تهران به آژانس دسترسی به تجهیزات نظارتی فعالیت‌های هسته‌ای خود را خواهد داد و همکاری در تحقیقات درباره مواد هسته‌ ای پیدا شده در ایران دوباره از سر گرفته مى شود.

رافائل گروسی در این سفر با رئیس جدید سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. دو طرف، همچنین بیانیه مشترکی را نیز صادر خواهند کرد.

جیسون برادسکی، کارشناس و تحلیلگر سیاسی خاورمیانه در واشنگتن پیش تر در توئیتی نوشته بود: غرب پس از گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی با تصمیم محکومیت و توبیخ رژیم ایران روبه‌رو است. خطر بی‌عملی نیز وجود دارد با یک فیلم تکراری: رژیم ایران سیگنالی ارسال می‌کند، وعده‌های همکاری می‌دهد، یا برای خرید وقت برای به تعویق انداختن اقدام، دعوتنامه‌ای صادر می‌کند. غرب هم که ناامید به‌نظر می‌رسد، آن را می‌قاپد. و پس از ماهها هیچ پیشرفتی صورت نمی‌گیرد...



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: