آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 21 شهریور ماه 1400 = 12-09 2021

اف‌بی‌آی نخستین اسناد حملات ۱۱ سپتامبر را منتشر کرد

یک شبکه خبری آمریکایی اعلام کرده است که پس از دستور اجرایی جو بایدن، پنتاگون نخستین اسناد مربوط به تحقیقات حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را منتشر کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از فرمان اجرایی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، وزارت دفاع این کشور روز شنبه نخستین اسناد مربوط به تحقیقات حملات 11 سپتامبر را منتشر کرده است، حملاتی که علیه آمریکا انجام شد و اتهامات زیادی علیه دولت سعودی در حمایت از هواپیماربایان مطرح شده است.

بر اساس این گزارش، خانواده ها و بستگان قربانیان این حملات از بایدن خواسته بودند تا زمانی که دستور انتشار اسناد مربوط به تحقیقات حملات 11 سپتامبر را صادر نکند، در مراسم یادبود بیستمین سالگرد این حادثه شرکت نکند.

خانواده های قربانیان این حملات معتقدند که اسناد پنتاگون در نهایت اثبات خواهد کرد که دولت عربستان سعودی در فجایع 11 سپتامبر دست داشته است.

این اسناد 16 صفحه‌ای که توسط پنتاگون منتشر شده، تماس ها و ارتباطات بین هواپیماربایان و برخی اتباع سعودی را نشان می دهد ولی به طور خاص هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دولت ریاض در این حملات نقش داشته است.

عربستان سعودی بارها هرگونه دست داشتن در این حملات را تکذیب کرده است. در حملات 11 سپتامبر بیش از 2997 نفر کشته شدند.

سفارت عربستان سعودی هفته پیش ضمن استقبال از انتشار بقیه اسناد حملات ۱۱ سپتامبر گفته بود ریاض همواره طرفدار شفافیت در این زمینه بوده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: