آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 22 شهریور ماه 1400 = 13-09 2021

واکنش ارتش آمریکا به آزمایش موشک کروز کره شمالی

ارتش آمریکا اعلام کرد که آزمایش موشک‌های کروز دوربرد کره شمالی، نشان دهنده تهدیدات این کشور برای منطقه و فراتر از آن است.

فرماندهی ایندو-پاسیفیک ارتش آمریکا ساعاتی پس از اعلام کره شمالی مبنی بر آزمایش پرتاب موشک کروز دوربرد خود، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از گزارشات مربوط به پرتاب موشک کروز کره شمالی آگاه هستیم. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه خواهیم داد و در حال رایزنی نزدیک با متحدان و شرکای خود هستیم.

ارتش آمریکا در بیانیه مذکور ادامه داده است: این فعالیت نشان دهنده تمرکز مداوم کره شمالی بر توسعه برنامه نظامی خود و تهدیدهایی است که برای همسایگان اش و جامعه بین المللی ایجاد می‌کند. تعهد آمریکا به دفاع از کره جنوبی و ژاپن همچنان محکم و پابرجاست.

همچنین در همین رابطه، فرماندهان ستاد مشترک کره جنوبی گفته‌اند که تجزیه و تحلیل دقیقی در همکاری نزدیک با مقامات اطلاعاتی آمریکا در حال انجام است اما از تأیید جزئیات آن خودداری کرده‌اند.

پیشتر خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که ارتش کره شمالی پس از انجام دو سال تحقیقات، روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری یک مدل جدید از موشک کروز دوربُرد خود را با موفقیت آزمایش کرد.

در گزارش خبرگزاری مرکزی کره آمده است که «ظرف دو سال گذشته و طبق روند توسعه سیستم تسلیحاتی علمی و قابل اتکا، [فرآیند] توسعه موشک کروز دوربُرد، این اسلحه استراتژیک بسیار مهم رو به جلو بوده است».

بنابراین گزارش، این آزمایش موشکی شامل کنترل نیروی رانش موتور، «آزمون های مختلف پروازی»، آزمون‌های هدایت و کنترل به همراه ارزیابی از قدرت کلاهک جنگی این موشک بوده است.

طبق داده‌های اولیه، این موشک کروز پیش از اصابت به هدف تعیین شده مسافتی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر را طی کرد. گفته می‌شود که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در مراسم انجام این آزمایش موشکی شرکت نداشته است.



اسمال در نیویوک September 13, 2021 04:13 PM

کامنت ها بکلی تعطیل شد ؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: