آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 22 شهریور ماه 1400 = 13-09 2021

آژانس اتمی: توافق تهران طولانی نیست/هشدار اسرائیل+فیلم

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از سفر به تهران و بازگشت به وین بیان داشت که توافق به دست آمده راه حل قطعی نیست بلکه تدبیری در راستای خرید زمان برای دیپلماسی است. وی عنوان کرد: نگاه او به این توافق یک راه حل طولانی نیست.

رافائل گروسی در پاسخ به سؤالی درباره گمانه‌زنی‌هایی که پیش از سفر او درباره صدور قطعنامه علیه رژیم ایران در شورای حکام مطرح بود اظهار داشت که برخی کشورها بر اساس گزارش اخیر او معتقد به صدور قطعنامه بودند.

وی با بیان اینکه در تصمیم‌گیری اعضای شورای حکام نقشی ندارد خاطر نشان کرد که اطلاعات تکمیلی را پیرامون نتایج سفرش به ایران در اختیار اعضا قرار داده تا آن‌ها اقدامات خود را «سبک سنگین» کنند.

وی بیان داشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره به دنبال ایجاد راه حل است. الآن یک مسیر در برابر ما قرار دارد و ما دیدارهای دیگری خواهیم داشت.
ما نیاز داریم درباره موضوعات نگران‌کننده صحبت کنیم و مشکلات را مطرح کرده و با آنها مذاکره کنیم. پس از نشست‌ها و گفت‌وگوها در وین به تهران باز خواهم گشت و با مقام‌های ارشد گفت‌وگو خواهم کرد.

این در حالیست که به نوشته نیویورک تایمز، زمان می‌گذرد و رژیم ایران به داشتن مواد کافی برای ساخت بمب نزدیک‌تر می‌شود. دیوید آلبرایت، متخصص هسته ای در انستیتو علوم و امنیت بین‌المللی، یک مؤسسه تحقیقاتی در واشنگتن، تخمین زد که رژیم ایران تنها حدود یک ماه با بمب فاصله دارد.

نخست وزیر اسرائیل روز گذشته به قدرت های غربی هشدار داده بود که گول رژیم ایران را نخورند و اسیر شعبده بازی آنها نشوند. (فیلم زیر)

نفتالی بنت با تأکید بر این که برنامه هسته‌ای رژیم ایران به پیشرفته‌ترین نقطه خود رسیده از طرف‌های مذاکرات خواست که به جای بازگشت به توافق هسته‌ای، برای تهران مهلت تعیین کنند.




www.youtube.com/watch?v=V3-J3BpwuGg

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



ب.د.د. September 13, 2021 12:48 PM

دیدگاه من بر خلاف نظر هم میهنانم است و اینکه جریان برجام همانند جریان دیالوگ ده ساله دوران رفسنجانی و سپس سیاست گفتمان تمدنها در زمان خاتمی است و این جریان برجام که از زمان احمدی نژاد بعنوان جایگزینی دوسیاست دورغ پیشین شد ، تنها مصرف یاوره گوئیهای سیاسی را دارد ، آنها برای نگهداری تروریستها در ایران از کاه کوه ساخته اند و اقای آلبرایت می گوید رژیم تا حدود یکماه به بمب اتمی فاصاله دارد راستش من شش ماه به این دورغ برجام اضافه زمان میدهم و خواهیم دید که این کوه سازیها همه از کاه است و دورغ

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: