آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 22 شهریور ماه 1400 = 13-09 2021

پرونده اتمی خامنه‌ای و آژانس؛ موش و گربه بازی، تا کی؟!

نشست پنج روزه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در مقر این سازمان در وین آغاز شد. قرار است در این نشست از جمله نظارت و راستی آزمایی هسته‌ای در ایران مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از شروع نشست شورای حکام درباره برنامه هسته‌ای رژیم ایران گفت: من عمیقا نگران هستم که مواد هسته‌ای در مکان‌های اعلام نشده در ایران وجود داشته و مکان‌های فعلیِ این مواد هسته‌ای برای آژانس شناخته نشده است.

او در ادامه توضیح داد: حتی پس از حدود دو سال، مسائل حمایتی که در بالا در رابطه با چهار مکان در ایران که به آژانس اعلام نشده‌اند، حل نشده باقی مانده است.به دلیل توضیح ندادن تهران در مورد کشف آثار اورانیوم ، هنوز در مورد صلح آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای رژیم ایران نمی‌توان تضمین داد.

در روزهای اخیر این احتمال مطرح شد که آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی آن بر اساس گزارش‌های آژانس، پرونده هسته‌ای رژیم ایران را از طریق صدور قطعنامه‌ دوباره به شورای امنیت سازمان ملل بکشانند.

اما رژیم ایران یک روز مانده به نشست شورای حکام به یک توافق مقطعی در مورد تجهیزات نظارتی با آژانس دست یافت و اکنون به گزارش خبرنگار اعزامی رادیو فردا، این امر احتمال صدور قطعنامه در این نشست را کم‌رنگ‌تر کرده است.

با قرار دادن قطعات این پازل کنار هم به‌ روشنی هم بن‌بست خامنه ای و هم بازی موش و گربه‌ای که راه‌ انداخته، نمایان می‌شود تا بلکه از این طریق طرف مقابل را سر بدواند و چند صباحی دیگر زمان بخرد. چرا که اصل مشکل آژانس با رژیم پاسخ ندادن به سؤالاتی مبنی بر کشف آثار اورانیوم غیرمجاز در سایت های اعلام نشدهٔ است. بن‌بست رژیم این است که اگر به این پرسش‌ها پاسخ دهد، دستش در پروژه ساخت بمب‌ اتمی رو شده و پیامدهای ویرانگر آن را باید به جان بخرد. اگر هم پاسخ ندهد، باید با گزارش منفی آژانس روبه‌رو شود که زمینه‌ساز قطعنامهٔ شورای حکام و در گام بعد ارجاع پرونده به شورای امنیت خواهد بود.

این وضعیت، ناشی از بن‌بست و ضعف مفرط حکومت خامنه‌ای است. بن‌بستی که حتی رسانه‌های داخلی هم به آن اذعان می‌کنند و می‌نویسند: شرایط امروز نظام درباره برجام مثل «اره دو سر» است. از هر دو سر که آن را پس و پیش کنید، موجب برش برداشتن و هزینه‌بار بودن می‌شود (روزنامه جهان صنعت-۲۱شهریور).



اردلان September 13, 2021 03:38 PM

برجام سناریویست برای سرگرم نگاهداشتن مردم ایران از بیم قیام احتمالی مردم پایه ریزی و به اجرا درآمده!
اما برنامه ریزی آن از سوی اربابان ملاها بوده که هر دو حزب دمکرات و جمهوری خواه آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی، روسیه و چین دخالت داشته اند و با هماهنگی کامل میان نوکران خود، سران جمهوری عسلامی تهیه و نوشته شده که با دقت فراوان برای اجرای نمایشهای گوناگون آماده شده و آنها درست به مانند یک گروه نمایشی تاتر در صحنه همگی به ایفای نقشهای جداگانه خود میپردازند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو September 13, 2021 08:59 PM

بدون هیچ شک وشبهی حکومت بایدن درامریکا واتحادیه اروپا خواهان ماندگارشدن حکومت طالبان شیعه درایران به هرشرایطی بوده و هستند وگزارشات آزانس اتمی برایشان پشیزی ارزش نداشته و نداردوحتی درصددلاپوشی کردن وبی اهمیت جلوه دادن آن برآمده اند فقط اسرائیل بوده است که خطرات بی توجهی به آنها را بکرات گوشزد کرده است چقدرتمسخرآمیزو چندش اورو گول زنانه است که حکومت اخوندی نظارات مقطعی ونه نظارت دائمی براتم خانه های علنی ونه پنهانی اش را پذیرفته است که با این توافق پوشالی امریکا واروپا ازارائه دادن تخلفات غنی کردن اتمی مخفیانه به سازمان ملل ودادگاه حکام بین الملی خودداری می کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: