آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 23 شهریور ماه 1400 = 14-09 2021

عامل اصلی جنایات پنجشیر کیست؟ اختلاف میان سران طالبان

گلبدین حکمتیار (رئیس سلفی حزب اسلامی افغانستان) و از متحدان تروریست‌های طالبان و القاعده، تلویحا به نقش اصلی خود در نسل‌کشی قوم تاجیک و لشکرکشی به پنجشیر اعتراف کرد و گفت این منطقه سلاح و تجهیزات فراوانی وجود داشت که حتی برای کل کشور کافی بود. پیشروی و موفقیت طالبان در پنجشیر، مسئله‌ای بزرگ بود و باید فتنه را خاموش کنیم!

از حکمتیار به عنوان عامل اصلی تحریک سران طالبان و ارتش پاکستان، به لشکرکشی به پنجشیر و قتل‌عام مردم تاجیک و ازبک یاد می‌شود. به نوشته دیلی پاکستان، حکمتیار (که در بین مردم افغانستان به راکت‌یار معروف است!) افزود: افغانستان باید یک دولت تک حزبی داشته باشد!

نیروهای این عنصر بی‌رحم و تروریست، در دهه 90 میلادی و در جهت روی کار آوردن دولت اول طالبان، روزانه صدها موشک و راکت به طرف کابل شلیک و هزاران شهروند بی گناه افغان را قتل عام کرد، او به همین در بین مردم افغانستان به «گلبدین راکت‌یار» معروف شد!

به گفته حکمتیار؛ مردم افغانستان از روی کار آمدن تروریست‌های طالبان خوشحال هستند! زیرا به یک هدف بزرگ یعنی خروج نیروهای خارجی از افغانستان و پایان جنگ در این کشور دست یافته‌اند! ما می‌خواهیم دولت، متحد و با یک حزبی و تک قومی باشد!

طالبان دست به قتل و کشتار زده است

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌گوید گزارش‌های موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد طالبان دست به قتل و کشتار نیروهای سابق امنیتی افغانستان می‌زند.

میشل باشله، مسئول کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با استناد به این گزارش‌ها افزود که برخی مقامات سابق دولت افغانستان و بستگان آنها خودسرانه بازداشت و کشته شده‌اند.

بی‌بی‌سی هم گزارش داد: دست‌کم ۲۰ غیرنظامی در دره پنجشیر، جایی که هنوز درگیری میان نیروهای طالبان و «جبهه مقاومت ملی افغانستان» ادامه دارد، توسط نیروهای طالبان کشته شدند.

در این گزارش آمده که قطع راه‌های ارتباطی، خبررسانی در پنجشیر را با مشکل روبه‌رو کرده است.

اختلاف در بین سران طالبان

شاخه ملابرادر با عملیات علیه پنجشیر و تشکیل کابینه پشتون شمول مخالف بوده است اما شاخه حقانی در همکاری با پاکستان و بدون برنامه‌ریزی و هماهنگی با شاخه غنی و درانی، وارد عملیات شده‌اند. حالا فشار میان شاخه‌های طالبان بالا گرفته و امروز رئیس استخبارات طالبان به خاطر این فشارها از سوی ملابرادر تصمیم بر مذاکره گرفته است.

بی بی سی هم گزارش داد که ملا برادر برای شکایت نزد ملا هیبت الله (امیرالمومنین طالبان) به قندهار رفته است. برادر معتقد است که کابینه فعلی خلاف تعهد طالبان در دوحه است.

دو‌ منبع معتبر از طالبان به بی‌بی‌سی تایید کرده اند که ملا‌عبدالغنی برادر به دلیل ناراحتی از اثر اختلافات بین او و خلیل‌الرحمن حقانی، به قندهار رفته است گفته شده که به روز جمعه هفته گذشته نزاع لفظی میان ملا برادر و خلیل حقانی صورت گرفته است.



حقیقتگو September 14, 2021 09:15 PM

عامل اصلی جنایات پنجشیر کیست?عامل اصلی چه درجنایات پنچشیر و چه جنایات افسارگسیخته وقتل عام ها و ترورها و اعدام ها درتمامی افغانستان درآینده فقط وفقط بایدن درکاخ سفید امریکااست درحقیقت محض بایدن و دمکرات ها بدلیل برپائی جنایت درافغانستان باید دردادگاه بین المللی لاحه محاکمه شوند! هم بایدن و هم دمکرات ها ازسوابق طالبان ها باخبربوده اند وبه عمد و دانسته مرتکب جنایت برعلیه بشریت افغانی وآینده فاجعه بارمردمان افغانستان شده اند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: