آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 25 شهریور ماه 1400 = 16-09 2021

آخرین نتایج تحقیقات در باره اثربخشی واکسن های غربی

نتایج مطالعه‌ای جامع در آمریکا نشان می‌دهد، واکسن مدرنا در جلوگیری از بستری شدن افراد در هر سنی موثرتر از واکسن‌های فایزر و جانسون اند جانسون بوده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، نتایج به دست آمده از سه مطالعه در ایالات متحده نشان می‌دهد، واکسن‌های کووید ۱۹ در برابر بستری شدن و مرگ حتی در مواجهه با نوع بسیار مسری محافظت قوی ایجاد می‌کنند، اما به نظر می رسد محافظت واکسن از افراد مسن، به ویژه در بین افراد ۷۵ و بالاتر رو به کاهش است.

نتایج این مطالعه که وضعیت ۹ ایالت و مجموعا ۳۲ هزار نفر را تحت بررسی قرار داده بیانگر آن است، واکسن مدرنا تا ۹۵ درصد در جلوگیری از بستری شدن بزرگسالان ۱۸ سال به بالا، واکسن فایزر تا ۸۰ درصد و واکسن جانسون اند جانسون تا ۶۰ درصد در جلوگیری از بستری‌شدن بزرگسالان ۱۸ سال به بالا موثر هستند.

به طور کلی، یافته‌های گزارش هفتگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در مورد مرگ و بیماری نشان می‌دهد، واکسن‌ها با وجود شیوع گونه دلتا همچنان اثربخشی بالایی دارند، اما واکسن مدرنا در جلوگیری از بستری شدن افراد در هر سنی موثرتر از واکسن‌های فایزر و جانسون اند جانسون بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: