آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 شهریور ماه 1400 = 17-09 2021

آمریکا و اوکراین رزمایش مشترک نظامی برگزار می کنند

رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین از برگزاری رزمایش مشترک نظامی با ارتش ایالات متحده در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چندین روز پس از برگزاری رزمایش بزرگ نظامی روسیه و بلاروس با نام «زاپاد-۲۰۲۱» در مجاورت مرزهای اتحادیه اروپا، رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین روز پنج شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور قرار است هفته آینده با همراهی ارتش ایالات متحده رزمایشهای مشترک نظامی خود را در غرب اوکراین آغاز کنند.

ارتش اوکراین همچنین اعلام کرد که این رزمایشهای نظامی با نام «رپید تریدنت -۲۰۲۱» شامل ۶،۰۰۰ نیروی نظامی از ۱۵ کشور جهان- اوکراین، ایالات متحده و سایر کشورهای عضو ناتو- است و تا روز یکم اکتبر به طول خواهد انجامید.

اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که «هدف اصلی تمهید و آماده سازی برای اقدامهای مشترک به عنوان بخشی از نیروی چندملیتی در جریان عملیاتهای این ائتلاف است».

دولت اوکراین که رزمایشهای نظامی با شرکای غربی را گامی مهم در راستای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو می داند، بر این باور است که عضویت در این ائتلاف توان مقاومت و ایستادگی این کشور در برابر تهاجم ادعایی از جانب روسیه را افزایش می دهد.

گفتنی است، روابط کی‌یف با مسکو از سال ۲۰۱۴ و پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و حمایت کرملین از جدایی طلبان طرفدار روسیه در منطقه دونباس اوکراین رو به تیرگی نهاد. شایان ذکر است که جنگ هفت ساله اوکراین با جدایی طلبان بیش از سیزده هزار کشته برجای گذاشت.

از سوی دیگر، روابط اوکراین و بلاروس نیز با ادعای کی‌یف مبنی بر عدم برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در بلاروس و محکوم کردن خشونتها علیه معترضان به نتایج این انتخابات رو به وخامت گذاشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: