آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 شهریور ماه 1400 = 17-09 2021

سازمان الکی شانگهای؛ شکرخوری زیادی رئیسی و پدرزنش

عبداللهیان، وزیر خارجه رئیسی امروز از پذیرفته شدن «سند عضویت دائم» جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای خبر داد. اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای روز جمعه در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان با حضور رئیسی برگزار شد.

به گزارش رادیو فردا، حکومت ایران در سال‌های اخیر با تبلیغ درباره سیاست «نگاه به شرق» برای گسترش روابط خود با چین و روسیه تلاش کرده است که سند همکاری‌های ۲۵ ساله با چین را به امضا برساند که برخی منتقدان آن را «فروش ایران به چین» توصیف کردند و سند همکاری‌ راهبردی با روسیه از جمله پروژ‌ه‌های مرتبط با این دیدگاه را که توسط خامنه‌ای ترویج شده است تمدید کند.

در همین رابطه آخوند علم الهدی، پدر زن رئیسی و نماینده خامنه ای در خراسان امروز گفت: دنیای شرق در برابر غرب به سراغ ما آمده و در برابر ما خضوع می‌کند. اقتدار ما به چنین نقطه‌ای رسیده است. دنیا متوجه شد نظام ما به بلوغی رسیده است که می‌تواند اقتدار جهانی پیدا کند.

وی افزود: سازمان شانگهای به منظور مقابله چند کشور شرقی با نفوذ غرب به وجود آمد و ایران نیز چند سالی است که به دنبال پیوستن به این سازمان است، اما به دلیل مسائلی که ما در داخل و خارج کشور داشتیم، تا کنون نتوانسته بودیم عضو این سازمان شویم.

علم‌الهدی ادامه داد: در صورت عضویت جمهوری اسلامی در سازمان شانگهای، وابستگی ایران به غرب قطع می‌شد، اما دشمنان ما می‌خواستند ما را به خود وابسته نگه دارند تا جایی که این انقلاب و نظام را براندازی کنند و یک نظام آمریکایی در کشور ما به وجود آورند؛ لذا در داخل و خارج کشور کارشکنی‌هایی در راه عضویت ایران در سازمان شانگ‌های انجام می‌شد.

وی بیان کرد: تشکیل دولت سیزدهم که در سیاست خارجی خود راهبرد استکبارستیزی را در دستور کار دارد، اقتضا می‌کرد که آقای رئیس جمهور در این اجلاس شرکت کند و مقدماتش فراهم شد که در اجلاس آینده عضویت رسمی ایران در سازمان شانگ‌های را اعلام کنند، این یعنی از آمریکا و اروپا جدا شویم و با همراهی با یک جریان اقتصادی دنیا هم خود را از انزوا دربیاوریم و هم ارتباطات جهانی داشته باشیم و هم به عده‌ای غربگرا ثابت کنیم دنیا تنها آمریکا و اروپا نیست.


رئیسی: هیچ موضوعی نمی‌تواند ما را متوقف کند

رئیس امروز در اجلاس کشورهای عضو همکاری شانگهای از جمله گفت: جهان وارد دوران جدیدی شده و سلطه طلبی رو به زوال است. در شرایط کنونی، صلح جهانی با چالش هایی همچون سلطه طلبی در معرض تهدید قرار دارد. امروز حل چالش های نظام بین الملل با یک جانبه گرایی امکان پذیر نیست. سازمان همکاری شانگهای به طراحی مکانیزمی برای مقابله با تحریم نیاز دارد. دیپلماسی زمانی کارآمد است که همه طرف‌ها به آن پایبند باشند. تهدید و فشار دست دیپلماسی را می بندد و آن را از کارایی می‌اندازد. هیچ موضوعی نمی تواند فعالیت های صلح آمیز (!!) هسته ای جمهوری اسلامی را متوقف کند.

اظهارات رئیسی در حالی بیان می شود که ر وسیه در یک اقدام کم سابقه به کشورهای غربی پیوست و به حکومت ایران توصیه کرد از ادامه نقض تعهدات خود در برجام دست بردارد تا نگرانی های جهانی تضعیف شود.

نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی، که در روزهای گذشته مرتبا نسبت به امکان رسیدن به توافق با حکومت ایران ابرازخوش بینی کرده بود، شب گذشته (پنجشنبه) با اعلام پایان مباحثات شورای حکام آژانس، از حکومت ایران خواست که به تعهدات برجامی خود باز گردد.

این خواسته مورد تایید نمایندگان فرانسه و بریتانیا نیز قرار گرفت، ولی کاظم غریب آبادی نماینده رژیم ایران در واکنش گفت: کسی نمی تواند به جمهوری اسلامی دستور دهد که چه باید بکند.



حقیقتگو September 17, 2021 09:20 PM

درحقیقت صاحبان قدرت درسازمان شانگهای چین وروسیه هستند ومابقی اعضاء کشورهائی هستند که به اسارت آنها درآمده اند دیگرکشورهای عضو این پیمان بجزصادرات منایع شان به قیمت چندغازچیزی برای فروش به چین و روسیه ندارند و باید طبق این پیمان وارداتشان را فقط ازچین و روسیه انجام دهند پس سازمان شانگهای یک سازمان مخوف استعمارگری چین وروسیه است بله سازمان گربه ها برای جوجه های خوش خیال !

گزارش یا اعتراض به این نظر


رئیسی، اسلامگرای جزامی !!! September 18, 2021 08:33 AM

سران ۳ کشور روسیه، چین و هند، هرگز نخواستند در کنار رئیسی نشسته و یک عکس جمعی با او داشته باشند

ابراهیم رئیسی، جنایتکاری است که هیچ دولتمرد و یا سیاستمداری در جهان، حاضر به نشستن در کنار او نخواهد بود
این «اولین رد ملاقات با رئیسی» توسط رهبران روسیه، هند و چین بود و مسلمأ آخرین آن هم نخواهد بود

رهبران جهان، از رئیسی جنایتکار مثل یک جزامی از او دوری خواهند کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


دیپلماسی اسلامی !!! September 18, 2021 08:34 AM

سئوال اینجاست تا به کی رژیم تمامیت خواه اسلامی عضو «سازمان همکاریهای شانگهای» باقی خواهد ماند؟
پاسخ به این سئوال آسان خواهد بود و آن «مدت چند سال کوتاه بیش نخواهد بود»
چرا؟
هرگونه گستاخی، تهدید، ایجاد بی ثباتی، نا امنی و ماجراجویی های اسلامی علیه کشورهای عرب منطقه و اسرائیل با مخالفت شدید اعضای سازمان و بویژه روسیه، چین و هند روبرو خواهد شد و رژیم تمامیت خواه اسلامی از این سازمان برای همیشه اخراج خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسرائیل ستیزی اسلامی !!! September 18, 2021 08:35 AM

اگر فرض کنیم، کشور اسرائیل هم مایل باشد روزی به «گروه همکاریهای شانگهای» بپیوندد، آیا رژیم بی نفوذ و تضعیف شدهٔ اسلامی قادر به منع آن خواهد شد؟

پاسخ به این سئوال، ساده و کوتاه خواهد بود؛ و آن «نه» تمام خواهد بود

رژیم فاسد و تمامیت خواه اسلامی با اقتدار پوشالی خود، هیچ نفوذی در جهان و منطقه و بویژه بین اعضای «سازمان همکاری های شانگهای» نخواهد داشت و صرفأ با هر مخالفتی از آن سازمان اخراج خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: