آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 شهریور ماه 1400 = 18-09 2021

ورود سوخت ایران؛ بیروت: از نقض حاکمیت لبنان ناراحتیم

نخست وزیر جدید لبنان، ورود سوخت از ایران را نقض حاکمیت کشورش برشمرد با این حال تاکید کرد که نگران تحریم نیست چرا که دولت در این کار دست نداشته است.

نجیب میقاتی»، نخست وزیر جدید این کشور شامگاه جمعه در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا تاکید کرد که وظیفه اصلی دولت وی، توقف فروپاشی لبنان و قرار دادن این کشور در مسیر بهبودی در راستای انتقال به مرحله رسیدگی به پرونده های اقتصادی، مالی و زندگی می باشد.

میقاتی درباره اقدام اخیر حزب الله در وارد کردن سوخت از ایران و نگرانی از اعمال تحریم احتمالی علیه لبنان نیز عنوان کرد: من برای نقض حاکمیت لبنان ناراحت هستم با این حال هیچ ترسی از تحریم های علیه آن ندارم چرا که این فرآیند به دور از دولت لبنان انجام شد.

میقاتی درباره نقش فرانسه در لبنان نیز تاکید کرد: فرانسه دوست لبنان است و برای تشکیل دولت کمک زیادی به ما کرده بدون آن که در جزئیات دخالت کند با این حال به حاکمیت لبنان احترام می گذارد.

نخست وزیر لبنان در مورد موضع آمریکا در قبال دولت خود نیز اعلام کرد: چندین پیام پشتیبانی از دولت آمریکا دریافت کردم.

میقاتی در رابطه با تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت نیز خاطر نشان ساخت: اجازه نخواهیم داد هیچ مانعی پیش روی تحقیقات برای کشف شرایط این جنایت و مجازات عاملان آن با در نظر گرفتن مبانی حقوقی و قانونی بایستد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: