آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 شهریور ماه 1400 = 18-09 2021

شخصیت معتدل طالبان بعد از کتک به قندهار فرار کرد!

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع مطلع خبر داد که عبدالغنی برادر، بر تشکیل کابینه‌ای فراگیر که شامل سران غیرطالبان و دیگر قومیت‌ها، اصرار داشته است تا این کابینه برای جامعه جهانی مورد پذیرش قرار بگیرد، اما در این دیدار، خلیل الرحمن حقانی از صندلی خود برخواسته و شروع به کتک زدن این مقام طالبان کرده است.

مردی که آمریکا و متحدانش امیدوار بودند اعتدال را در کابینه طالبان در افغانستان رهبری کند، طی تیراندازی و درگیری‌های اخیر در کاخ ریاست جمهوری در کابل به حاشیه رانده شد.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به نقل از منابع مطلع با اشاره به این موضوع نوشت: «"ملا عبدالغنی برادر" چهره شناخته شده‌ای که مذاکرات صلح با آمریکا را به پیش برده بود در اوایل ماه سپتامبر (اواسط شهریور) به صورت فیزیکی مورد حمله یکی از سران شبکه حقانی در کاخ ریاست جمهوری افغانستان و در جریان انجام گفتگو‌هایی برای تشکیل کابینه قرار گرفت».

بر اساس گفته یک منبع مطلع از این حادثه که خواست نامش فاش نشود، عبدالغنی برادر، بر تشکیل کابینه‌ای فراگیر که شامل سران غیرطالبان و دیگر قومیت‌ها، اصرار داشته است تا این کابینه برای جامعه جهانی مورد پذیرش قرار بگیرد، اما در این دیدار، "خلیل الرحمن حقانی" از صندلی خود برخواسته و شروع به کتک زدن این مقام طالبان کرده است.

بر اساس گفته این منابع مطلع، پس از این حادثه، محافظان وارد این نزاع شده و اقدام به تیراندازی به سوی یکدیگر کرده که طی آن تعدادی از آن‌ها کشته و مجروح شدند.

در حالی که برادر در این حادثه آسیب ندید، اما از کابل خارج شده و راهی قندهار (مقر طالبان) شد تا با «هیبت‌الله اخندزاده» رهبر معنوی طالبان گفتگو کند.
ترکیب کابینه طالبان روز ۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) اعلام شد و هیچ کدام از اعضای کابینه خارج از گروه طالبان نبوده و ۹۰ درصد پست‌ها نیز متعلق به قوم پشتون بوده است.

اعضای شبکه حقانی که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند نیز ۴ پست در کابینه بدست آوردند و «سراج الدین حقانی» رهبر شبکه حقانی که در لیست تروریستی و تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار دارند به عنوان سرپست وزارت کشور انتخاب شود. ملا عبدالغنی برادر نیز به عنوان یکی از دو معاونان نخست وزیر معرفی شد. طالبان و شبکه حقانی حدود سال ۲۰۱۶ با یکدیگر ادغام شدند.

افراد مطلع گفتند که رئیس سازمان اطلاعات پاکستان که در جریان تشکیل کابینه در کابل حضور داشته از حقانی‌ها در برابر ملا عبدالغنی برادر که هشت سال در زندان پاکستان بوده، حمایت کرده است. ملا عبدالغنی برادر با اقدام دولت ترامپ و برای مشارکت در گفتگو‌های صلح از زندان آزاد شده بود.

این منابع مطلع گفتند که ملا محمد حسن که فرد کمتر شناخته شده‌ای است به این دلیل به جای ملاعبدالغنی برادر به عنوان نخست وزیر انتخاب شد، چون ارتباط بهتری با اسلام آباد داشته و تهدیدی برای شبکه حقانی به شمار نمی‌آید.

خبرگزاری بلومبرگ نوشت که دفتر رسانه‌ای ارتش پاکستان به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداده‌اند.



حقیقتگو September 18, 2021 07:59 PM

به یاد بیاوریم باظهورحکومت طالبان شیعه به رهبری خمینی که به چه سرنوشتی اقشاری که چه درپاریس فرانسه و چه درایران برای خمینی وحکومتش تبلیغات می کردن ووعده حکومت اسلامی مردمی واعدالت اسلامی خمینی برای مردم سرمی داننددچارشدند بدستورخمینی صادق قطب زاده که مترجم وی به زبان فرانسه بود وهمراه خمینی به ایران آمداعدام شد-خمینی آیت الله بهشتی با انفجارکشت وآیت الله لاهوتی که همه روزه درپاریس ودرچادرخمینی درخیابان نف الشتوی پاریس برای حکومت خمینی تبلیغات میکرداعدام کرد آیت الله طالقانی که ازهمان اوایل حکومت خمینی که درشکل گرفتن استبداد دینی برخلاف عدالت اسلامی و حق وحقوق مردم بارهاهشدارداده بود وبا مورد ولایت فقیه مخالفت میکرد بنابه اسنادومدارک افشا شده سم خورش کردن وکشتند-آیت الله منتظری هم درپاریس برای حکومت اسلامی خمینی تبلغیات میکردحصرخانگی شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: