آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 28 شهریور ماه 1400 = 19-09 2021

سفر کارگزاران حکومتی به عراق برای زدن واکسن فایزر

بلیت پرواز به مقصد عراق همچنان تا حدود ۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رود. برخی از آژانس‌های هواپیمایی هم می‌گویند استقبال از بلیت عراق زیاد است. اما آنطور که برخی از مسافران می‌گویند احتمالا در سفر به عراق و شرکت در مراسم اربعین می‌توانند واکسن فایزر بزنند.

به گزارش تجارت نیوز، مسئول فروش بلیت یکی از آژانس‌ها می‌گوید: «به طور قطعی نمی‌توان گفت حتما در عراق واکسن می‌زنید اما مسافرانی داشتیم که به عراق رفتند و واکسن فایزر تزریق کردند. مثلا مسافرانی داشتیم که می‌خواستند از ایران مهاجرت کنند، در عراق فایزر تزریق کردند. بعد به کشور برگشتند و کارهای مهاجرت خود را انجام دادند.»یکی دیگر از دفاتر مسافربری هواپیمایی می‌گوید: «اطلاعات زیادی ندارم ولی شنیدم که آنجا فایزر می‌زنند. البته فکر نکنم رایگان باشد.»

غالب واکسن‌های تزریقی در ایران سینوفارم چینی است اما برخی می‌گویند ترجیح می‌دهیم واکسن دیگری به جای سینوفارم بزنیم. از سوی دیگر برخی از کشورها هنوز واکسن سینوفارم را تائید نکرده‌اند. یکی از کسانی که مسافر عراق است به تجارت‌نیوز می‌گوید: «برای مراسم اربعین می‌روم اما در کنار آن فایزر هم تزریق می‌کنم. دوستانم در عراق واکسن فایزر تزرق کردند و این کار سختی نیست.»

پیش‌تر علی شریعتی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و صادرکننده فعال در بازار عراق گفته بود فقط کسانی که اقامت دائم داشته باشند، می‌توانند در عراق واکسن بزنند. اما از آنجا که در این کشور هم فساد بالاست، واکسینه شدن غیرقانونی ایرانیان کار غیرممکنی نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: