آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 28 شهریور ماه 1400 = 19-09 2021

بیلبورد "بایدن طالبانی": طالبان را دوباره با عظمت کنیم!

چند هفته پس از تکمیل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و اتمام ۲۰ سال جنگ، چندین بیلبورد در سراسر پنسیلوانیا با تصویری از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دیده شده که او را به عنوان "تروریست طالبان" به همراه شعار "طالبان را دوباره با عظمت کنیم" نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش‌ها اسکات واگنر، سناتور سابق ایالت پنسیلوانیا این بیلبوردهای تبلیغاتی را در چندین بزرگراه با هزینه حدود ۱۵ هزار دلار اجاره کرده است تا خشم خود را از واکنش آمریکا به تحولات افغانستان نشان دهد.

واگنر درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به یورک دیلی ریکورد گفت: شما به آن کهنه‌سربازانی که در جنگ افغانستان جنگیدند، چه می‌گویید؟ این شبیه ویتنام است، شاید هم بدتر.

یک بیلبورد در یورک کانتی پنسیلوانیا نشان می‌دهد که جو بایدن لباس خاصی بر تن دارد و عبارت "طالبان را دوباره با عظمت کنیم!" کنار آن نوشته شده است. در این تصویر، بایدن آر.پی.جی به دست گرفته و لباس او شبیه پوشش نیروهای طالبان در افغانستان است.

براساس گزارش یورک دیلی ریکورد، این سناتور سابق آمریکایی با شماری از کهنه‌سربازان جنگ افغانستان ملاقات داشته است. او گفت بسیاری از این سربازان هر آنچه دارند، فدای این هدف کرده‌اند و او از تمسخر خروج "پرآشوب" اخیر به این شکل "تحریک‌آمیز" خجالت نمی‌کشد.

عبارتی که در کنار تصویر بایدن نوشته شده است، برگرفته از شعار کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ است؛ "آمریکا را دوباره با عظمت کنیم." این تصویر تلاش دارد تا بایدن را بابت اوضاع به هم ریخته در افغانستان بعد از خروج ایالات متحده و متحدانش از آنجا ملامت کند.

با اینکه در بیلبورد فوق از شعار کمپین ترامپ استفاده شده است، این سناتور پیشین پنسیلوانیا گفت که طرفدار ترامپ نیست و اگر این رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم دست به چنین کاری زده بود، با رفتار مشابهی مواجه می‌شد.

از زمان تسلط طالبان بر کل افغانستان بعد از حملات نسبتا سبک، یک ماه می‌گذرد. ناظران و مفسران سیاسی از سرعت حیرت آور طالبان در عزل دولت کابل در بهت فرو رفتند. نیروهای طالبان در کمتر از سه ماه اراضی بسیاری را به کنترل خود درآوردند و نهایتا در ۱۵ اوت ۲۰۲۱ وارد کابل شدند.

تحرکات سریع طالبان مایه تعجب بسیاری در جامعه بین‌المللی شد و نگرانی‌هایی را درباره حقوق بشر و همچنین اشاعه تروریسم به وجود آورد. طالبان اکنون یک دولت موقت با چهره‌های نسبتا تندرو اعلام کرده است که عدم تحقق وعده پیشین آنها برای تشکیل یک دولت "میانه‌رو" است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: