آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 28 شهریور ماه 1400 = 19-09 2021

این وزیری که عازم نیویورک است، سرباز قاسم سلیمانی است

فارین پالیسی در مطلبی درباره امیر عبداللهیان وزیر خارجه رئیسی با عنوان «وزیر خارجه جدید ایران؛ سرباز قاسم سلیمانی» نوشت: عبداللهیان، قاسم سلیمانی دیگر در زمینه دیپلماسی است.

این منبع نوشت: اخیرا یکی از نمایندگان مجلس رژیم ایران، وزیر خارجه رئیسی را اینچنین توصیف کرده بود: عبداللهیان مانند قاسم سلیمانی به‌ دلیل حمایتش از "محور مقاومت" در خاورمیانه معروف بوده است.

فارین پالیسی نوشت: محور مقاومت شامل گروه‌های شبه نظامی مانند حماس، حزب‌الله، حشدالشعبی در عراق، حوثی های یمن و دیگر گروه‌هایی است که سپاه پاسداران در سراسر منطقه از آنها حمایت می‌کند.

این منبع افوزد: هنگامی که ظریف در سال۲۰۱۳ وزیر خارجه شد، عبداللهیان تنها معاون وزیر خارجه از دوران احمدی‌نژاد بود که پست خود را به مدت ۳سال دیگر حفظ کرد.

عبداللهیان در جايی گفته هر بار که به‌عنوان فرستاده دیپلماتیک و مذاکره به کشوری می‌رفت، ابتدا با سلیمانی مشورت می‌کرد تا راهنمایی های لازم را دریافت کند.

فارین پالیسی نوشت: نزدیکی در دیدگاه‌های عبداللهیان و سلیمانی بدین معناست که وی احتمالا اهمیت زیادی به سیاست حمایت از این گروهها در خاورمیانه در دوران تصدی خود خواهد داد.

چرا رئیسی به نیویورک نمی‌رود؟

آیا رئیسی از ترس شکایات ایرانیان مقیم خارج از کشور به مجمع عمومی سازمان ملل نمی‌رود؟

در رابطه با علت واقعی نرفتن رئیسی به نیویورک روزنامه جهان صنعت در تهران نوشت: آنچه رییسی و مشاوران او را به این سمت سوق داده که در مجمع عمومی شرکت نکنند، این است که از تنش‌های احتمالی که ممکن است ایرانیان مقیم خارج از کشور ایجاد کنند جلوگیری کنند.

این روزنامه نوشت: شرایط برای انجام این سفر مناسب نیست. مثلا در حال حاضر در استکهلم دادگاه حمید نوری در جریان است و به کرات در آنجا اسم رییسی برده شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: