آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 شهریور ماه 1400 = 20-09 2021

حمله بی‌سابقه‌ خبرگزاری دولتی چین به دولتمردان آمریکا

خبرگزاری دولتی چین: دست‌های کثیف آمریکا صلح جهانی را برهم زده است

خبرگزاری فارس نوشت: شورای سردبیری خبرگزاری دولتی «شینهوا» در سرمقاله‌ای با محکوم کردن مواضع جنگ‌طلبانه واشنگتن در خصوص دیگر کشورها، آمریکا را دارای «دست‌های کثیف» و «مخل صلح جهان» خواند.

یادداشت شورای سردبیری خبرگزاری دولتی «شینهوا» با این عنوان منتشر شده است: «ایالات متحده، به تمام معنا برهم زننده صلح جهانی است. ایالات متحده با سابقه طولانی از جنگ‌ها و مداخلات غیرقابل توجیه، «اخلالگر واقعی قوانین بین‌المللی و نظم جهانی است.»

پروفسور «لی هایدونگ» در انستیتوی روابط بین الملل دانشگاه روابط خارجی چین به شینهوا در این باره گفت: «روش‌های متهورانه‌ای که ایالات متحده از جنگ‌ها برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کند، با نقطه نظراتش درباره امنیت ارتباط تنگاتنگی دارد».

لی هایدونگ تحلیلگر ارشد چینی افزود: «منطق اساسی پشت این سیاست خارجی توسعه طلب ذاتی، این اعتقاد است که امنیت آمریکا اساسا به تلاش برای آمریکایی شدن بقیه جهان بستگی دارد».

سردبیران شینهوا در مطلب خود به اظهارات «ویلیام بلوم» نویسنده آمریکایی در کتاب خود با عنوان «مرگبارترین صادرات آمریکا: دموکراسی» اشاره کردند و نوشتند: (ویلیام بلوم در این کتاب) خاطرنشان کرد که ایالات متحده از پایان جنگ جهانی دوم بیش از ۵۰ دولت خارجی را سرنگون کرده است، در انتخابات در حداقل ۳۰ کشور مداخله کرده و اقدام به ترور بیش از ۵۰ رهبر خارجی کرده است».

در بخش پایانی سرمقاله شورای سردبیری این رسانه چین آمده است: «ایالات متحده نه تنها یک جنگجوی بدنام است بلکه دارای "دست‌های کثیف" است که سایر کشورها را به هم ریخته است. این (آمریکا) "منبع عدم قطعیت‌های فزاینده در سراسر جهان و همچنین مانع اصلی در تلاش برای حصول به صلح و توسعه" است».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: