آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 شهریور ماه 1400 = 21-09 2021

برجام؛ مقام آمریکايی: احتمالا با مشکل مواجه خواهیم شد

بایدن امروز در سازمان ملل گفت: آمریکا در صورت اجرای کامل برجام از سوی رژیم ایران آماده بازگشت به آن است. رئیسی هم در واکنش به اظهارات بایدن گفت: به وعده‌های دولت آمریکا اطمینان نداریم.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفته: مذاکرات وین به‌زودی و طی چند هفته آتی از سرگرفته خواهد شد و این به اطلاع اعضای برجام رسیده است.

این در حالیست که عبداللهیان، وزیر خارجه رئیسی پیشتر اعلام کرده بود یک پروسه دو تا سه ماهه زمان می‌برد تا دولت جدید مستقر شود و برای هرگونه تصمیم برنامه‌ریزی کند.

از سوی دیگر وزیر خارجه آلمان در آستانه شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که عمده موضوعات مورد بحث آلمان در نشست‌های این مجمع ایران و افغانستان خواهد بود. او از دولت رئیسی خواست هرچه زودتر به مذاکرات وین بازگردد و هشدار داد که دعوت از رژیم ایران تا ابد ادامه نخواهد داشت

در همین حال یک مقام آمریکايی سه شنبه شب در واکنش به تغییر تیم مذاکره‌کننده رژیم ایران گفت: احتمالا با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «اگر مذاکره کننده اصلی تغییر یابد و ما همچنان قادر به گفت‌ؤگوی مستقیم با ایران نباشیم و آنها پارامترهای اساسی متفاوتی با آن چیزی که ما مذاکره کردیم بیایند، با مشکل مواجه خواهیم شد».

وی در ادامه گفت: «ما حتی با مذاکره کنندگانی که با آنها آشنا بودیم نیز نتوانستیم شکاف‌ها را از بین ببریم. اگر شما آن متغیرها را تغییر دهید به سختی شاهد خواهیم بود که این (کاهش شکاف‌ها) به سرعت اتفاق بیفتد».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: