آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 31 شهریور ماه 1400 = 22-09 2021

فجایع زندان؛ سپیده قلیان به دادسرای بوشهر احضار شد

اداره کل زندان‌های استان بوشهر از سپیده قلیان، فعال مدنی که در مرخصی از زندان به سر می‌برد، شکایت کرده است.

شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر خانم قلیان را، بر اساس این شکایت، به اتهام «نشر اکاذیب رایانه‌ای و فعالیت تبلیغی علیه نظام» احضار کرده است.

خانم قلیان روز چهارشنبه با انتشار ابلاغیه‌ای که دریافت کرده در توییتر نوشت: «جمهوری اسلامی یه بار دیگه ثابت کرد که جواب دادخواهی و حقیقت، سرکوب و انتقامه.»

این فعال مدنی روز ۱۸ شهریور در یک رشته توئیت‌، از بند زنان زندان مرکزی بوشهر به عنوان «جایی که نزدیک آخر دنیا است» نام برده و گزارشی از شکنجه‌ها، بدرفتاری‌ها و شرایط نگهداری زنان زندانی در این زندان منتشر کرد.

به نظر می‌رسد موضوع شکایت اداره زندان‌های استان بوشهر هم همین افشاگری سپیده قلیان از وضعیت این زندان باشد.

به گفته خانم قلیان، «زنان زندانی این بند به جرم زن بودن و زندانی بودن تحت وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها و ضدانسانی‌ترین شرایط ممکن نگهداری می‌شوند».

سپیده قلیان از ۲۸ خردادماه به دلیل ابتلا به کرونا در زندان، در مرخصی به سر می‌برد. او که در پرونده اعتراضات هفت‌تپه به پنج سال حبس محکوم شده است، بیستم اسفند پارسال به زندان بوشهر تبعید شد.

او در گزارش خود از زندان مرکزی بوشهر به عنوان «جایی که نزدیک آخر دنیا است» نام برد و نوشته بود که در این زندان موضوعاتی از جمله «صیغه موقت برخی زنان نیازمند از سوی زندانی‌های مرد بند مالی با هماهنگی مسئول بند»، «اجباری بودن حجاب جز در تختخواب» مطرح بوده و موارد متعددی از شکنجه زندانیان رخ داده است.

سپیده قلیان امروز نوشت: ...خجالت می‌کشم تو روزی که شاهد شکنجه‌ی نوید افکاری رو کشتن، خبر از شکایت اداره‌ی سازمان‌های بوشهر بدم.اما چاره‌ای نیست. «نجات‌دهنده در گور خفته است» و صدا به صدا نمی‌رسه.این ابلاغیه ۲ روز پیش به دستم رسید و جمهوری اسلامی یه بار دیگه ثابت کرد که جواب دادخواهی و حقیقت،سرکوب و انتقامه...



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: