آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 1 مهر ماه 1400 = 23-09 2021

برجام؛ یک منبع آمریکايی: جلسه محرمانه آمریکا و اسرائیل

گفت‌وگوی آمریکا و اسرائیل درباره طرح جایگزین در صورت عدم بازگشت رژیم ایران به مذاکرات

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر خارجه آمریکا در سازمان ملل بر ضرورت از سرگیری گفت‌وگوها در وین تأکید کرد و گفت برجام همچنان یک ابزار کلیدی برای منع گسترش تسلیحات هسته‌ای در جهان، برقراری صلح در منطقه و امنیت بین‌المللی است، اما اگر بخواهیم از اجرای کامل آن اطمینان حاصل کنیم زمان بازگشت به اجرای آن نامحدود نیست.

در همین حال روزنامه واشنگتن پست در مطلبی نوشت: آینده مذاکرات با رژیم ایران در وین نامعلوم است.

این منبع نوشت: سه ماه پس از آخرین جلسه مذاکره برای احیای برجام هنوز مشخص نیست که مذاکرات در وین از چه زمانی آغاز می‌شود یا چه کسی ممکن است نماینده دولت جدید رژیم ایران باشد. در همین حال تهران به افزایش کمیت و کیفیت غنی‌سازی اورانیوم خود ادامه داده است.

دولت آمریکا هم‌چنان هشدار می‌دهد که زمان مذاکرات رو به اتمام است، بدون این‌که بگوید چقدر زمان باقی مانده است یا در صورت اتمام آن چه خواهد کرد.

همزمان وبسایت آمریکایی آکسیوس گزارش داد که آمریکا و اسرائیل هفته جاری برای بررسی نحوه مقابله با رژیم ایران در مرحله آتی، جلسه محرمانه ای برگزار کردند.

این وبسایت به نقل از دو مقام ارشد اسرائیلی آورده است که در این جلسه، طرح b در صورت عدم ازسرگیری مذاکرات مربوط به احیای توافق هسته ای بررسی شد.

آکسیوس از قول یک مقام اسرائیلی فاش کرد: آمریکا در صورتی که مذاکرات هسته ای به زودی از سرگرفته نشود، تحریم های اضافی علیه رژیم ایران اعمال خواهد کرد.

این وبسایت با اشاره به اینکه اهمیت این جلسه از این حیث است که از زمان کابینه جدید اسرائیل، اولین باری است که یک گروه کاری راهبردی و محرمانه آمریکایی- اسرائیلی درباره ایران تشکیل جلسه می دهد.



حقیقتگو September 23, 2021 08:53 PM

باورتان میشود ویا خیر که بایدن و مقاماتش اسرائیل را هم بااین جلسات بی حاصل به عمد مشغول نگه میدارند واسرائیل را درحمله به تاسیسات اتمی خامنه ای با قول وقرارهای پوشالی منحرف می کنند وپشت پرده اسرائیل را به قطع حمایت نظامی و مالی هم تهدیدمی کنند! واقعا" شرم آوراست که ابرقدرت امریکا توسط اقشاری آخوند به سردرگمی ذلیلانه وبی عملی دچارشده است که رئیس اتحادیه اروپا برای بایدن نسخه صبرومداراکردن و گفتگوکردن با اخوندها می پیچد بجای منتظرشدن که خامنه ای طوماری ازباجگیرهائش وبرداشتن نام تروریست هایش ازتحریم ها وآزادی میلیاردها دلارپول بلوکه شده ومتعلق به مردم رابرای خودش بنویسد باید مهلت غیرقابل تمدیدی برای حمله به تاسیسات اتمی طالبان شیعه وضع کرد اگرتااین تاریخ پای میزمذاکرات نباشید حمله نظامی به ایران حتمی خواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: