آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 تیر ماه 1402 = 19-07 2023

حجاب و مقاومت زنان؛ سیلی آبدار زندانی سیاسی بر بناگوش خامنه‌ای

رسانه‌های حکومتی امروز خبر دادند دادگاه سپیده قلیان، زندانی سیاسی، که قرار بود صبح روز چهارشنبه، ۲۸ تیر، به صورت علنی برگزار شود، به دلیل آن که او حاضر نشد با حجاب اجباری در جلسه محاکمه حاضر شود لغو شد.

خانواده قلیان می‌گویند فضای مجتمع قضایی متشنج بوده و مسئولان برگزاری دادگاه او را برای پذیرش حجاب اجباری زیر فشار روانی گذاشته بودند.

دادگاه سپیده قلیان که وعده داده شده بود به صورت علنی برگزار شد یک روز پس از آن لغو شده است که او از تمام خبرنگاران دعوت کرد در جلسه حاضر شوند و دفاعیات او را که بیان حقایق است بشنوند.

او در نامه خود خطاب به مردم ایران نوشته بود «چنانچه می‌دانید، اعلام کرده بودم که در دادگاه‌ نمایشی جمهوری اسلامی در پی شکایت بازجوخبرنگار "آمنه سادات زبیح‌پور" شرکت نمی‌کنم. امروز به من ابلاغ کردند که دادگاه من فردا علنی برگزار خواهد شد، از آنجایی که هیچ ترسی از بازگویی حقیقت در ملاعام ندارم، تصمیم گرفتم در این بی‌دادگاه شرکت کرده و از خودم دفاع کنم.»

بی بی سی در گزارشی گفت: دادگاه شکایت آمنه سادات ذبیح‌پور خبرنگار صداوسیما از سپیده قلیان به سبب «آنچه عدم رعایت حجاب» اعلام شده، تشکیل نشد. این دادگاه قرار بود به صورت علنی تشکیل شود.

پایگاه خبری قوه قضائیه نوشته «با وجود فراهم شدن بستر‌های لازم برای برگزاری دادگاه به صورت علنی و برخط و حضور رئیس دادگاه و نماینده دادستان و نماینده شاکی، سپیده قلیان ضوابط لازم برای حضور در دادگاه علنی را رعایت نکرد و از این رو این دادگاه با تصمیم قاضی برگزار نشد.»

خانم قلیان از سال ۹۷ در زندان بود و ۲۵ اسفند پارسال با پایان دوران محکومیتش آزاد شد، اما بعد از انتشار ویدیویی از لحظاتی پس از آزادی او در مقابل زندان اوین که بر ضد رهبر جمهور اسلامی شعار می‌داد، در مسیر بازگشت به خانه بازداشت شد.

در این ویدیو خانم قلیان شعار می‌داد: «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک».

سپیده قلیان به گفته برادرش برای این «یک شعار پس از آزادی»، مجددا به دو سال زندان محکوم شد.

سپیده قلیان از محکومان پرونده اعتراضات نیشکر هفت تپه خوزستان بود که بارها بازداشت شده و در زندان‌های مختلف ایران زندانی بوده است.




Hamid July 19, 2023 12:46 PM

مردم ایران همچون توپ فوتبال از رییسی به خامنه ای وبه مجلس به دولت پاسشان داده اید حالا امدیم مسله حجاب حل شد مسله گرانی مواد غذای و گرانی دارو خشکی دریاچه چی اینها هم بدرک جواب پدران و مادران فرزند از دست داده را چه میکنید بیاید از اینجا شروع کنیم از خامنه ای شروع کنیم دستور بده بهترین عبایت را بیاورند بر تن بکنی و به بالاترین طبقه ساختمان نزدیک خانه ات رفته و همه اطرافیانت را بفرست به سر کارشان و خودت را از ان بالا پرت کن به پایین وهمانطور که فریاد میزنی لعنت به خمینی و انهای که حرف تو را در ان روز که رفسنجانی تو را بزور بجای خامنه ای نشاند و نفهمیدند که چه کثافتی را انتخاب کرده و کمتر از یک دقیقه که بدنت تکه تکه میشود بجای هر تکه ات یک گل سرخ میروید و ارامش بکشور عزیز مان بر میگردد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: