آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 1 مهر ماه 1400 = 23-09 2021

طرح جایگزین برجام؛ هشدار مقام آمریکایی به رژیم تهران

یک مقام ارشد آمریکایی روز پنج‌شنبه اول مهر گفت که رژیم ایران تا ابد برای بازگشت به مسیر مذاکرات هسته‌ای زمان در اختیار ندارد. این مقام آمریکایی اظهار داشت هرچند هنوز فرصت احیای مذاکرات برجام با تهران وجود دارد ولی صبر آمریکا ابدی نیست.

به گفته این مقام بلندپایه آمریکایی، تهران باید نشان دهد که مایل به تجدید مذاکرات است ولی تا به‌حال چنین شواهدی از سوی حکومت ایران دیده نشده است.

این مقام دولت جو بایدن با اشاره به وجود یک «طرح جایگزین»، اظهار داشت که در صورت خودداری رژیم ایران از بازگشت به مذاکرات جدی، واشینگتن طرح «ب» را در دسترس دارد.

این مقام آمریکایی توضیحی در خصوص «طرح ب» یا «جایگزین» نداده است. اما از روی سلسله گزارش‌های منتشره از سوی اسرائیل به نظر می‌رسد، «طرح ب» افزایش تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران خواهد بود.

به گزارش رادیو فردا، وزیر دفاع اسرائیل، به تازگی گفته بود که کشورش «طرح ب» را با آمریکا بررسی کرده و خود اسرائیل نیز طرح «ج» را در مقابله با برنامه هسته‌ای رژیم ایران تهیه کرده است. اشاره او به «طرح ج» یا سوم، حمله نظامی اسرائیل به سایت‌های اتمی جمهوری اسلامی بوده است.

سایت اکسیوس روز چهارشنبه به نقل از دو مقام ارشد اسرائیلی نوشته بود که این کشور در روزهای گذشته جزئیات «طرح ب» را با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، بررسی کرد.

به نوشته اکسیوس، ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی در دولت اسرائیل، طرف مذاکرات با جیک سالیوان در بررسی‌های محرمانه روزهای گذشته در مورد رژیم ایران بوده است.



امیرارشادی September 24, 2021 02:34 AM

همچنان غلطک زنم چون خرک من در نفهمی
هر چه بود هی زور زدم تا ببینم جام چیست
گفتم شاید که جام حضرت خیام وشراب است
شاید جام جمشید است و شاید جام می
اکنون شد واضح بر من جام بود از اول لگن
من کنون با افتخار گویم سلامم بر لگن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: