آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 2 مهر ماه 1400 = 24-09 2021

نازنین زاغری؛ واکنش رژیم به درخواست آمریکا و انگلیس

وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با دو هزارمین روز بازداشت و نگهداری نازنین زاغری در ایران خواستار آزادی او و همه زندانیان دو تابعیتی در جمهوری اسلامی شد.

آنتونی بلینگن در حساب کاربری توییتر خود نوشته است: حکومت ایران اکنون دو هزار روز است که نازنین زاغری -راتکلیف را بازداشت کرده است - یکی دیگر از موارد تکان دهنده علاوه بر (بازداشت افرادی مانند) نمازی‌ها، مراد طاهباز و عماد شرقی و دیگران. انسان‌ها ابزار چانه زنی نیستند...

سازمان عفو بین الملل هم دو هزارمین روز بازداشت نازنین زاغری را "نقطه عطف دلخراش" خواند و ابراز امیدواری کرد که هرگز چنین چیزی تکرار نشود. این سازمان از نخست وزیر انگلیس خواست "به این بازی بی رحمانه پایان دهد."

این در حالیست که سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در توئیتی به اظهارات وزیر خارجه انگلیس واکنش نشان داد و نوشت: "توئیت‌های آتشین شاید تیترهای خوبی بسازد، اما شعار، هرگز نمی‌تواند پاسخ احکام قانونی باشد که از سوی دادگاه‌ها صادر شده‌ است."

«وی نوشت: همانطور که دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به صراحت گفت، انگلیس باید رویکرد خود را تغییر دهد و این تغییر مدت‌هاست که به تعویق افتاده است.»

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد که در دیدار لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس با وزیر خارجه رئیسی که در نیویورک انجام شد، عبداللهیان خواستار آن شده است که لندن بدهی میلیونی خود به ایران را بپردازد و «در رفع تحریم‌ها قدم‌های جدی بردارد».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: