آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 2 مهر ماه 1400 = 24-09 2021

مذاکرات برجام؛ بلینکن: رژیم ایران هنوز پاسخی نداده است

آمریکا: در حال تدوین برنامه جایگزین برای عدم بازگشت رژیم ایران به برجام هستیم

وزیر خارجه آمریکا در نشستی خبری در نیویورک درباره وضعیت مذاکرات برجامی در وین، گفت که واشنگتن به طور کامل آماده بازگشت به وین و ازسرگیری گفت‌وگوها است، ولی هنوز توافقی با رژیم ایران برای بازگشت به مذاکرات صورت نگرفته است.

«آنتونی بلینکن» گفت: آمریکا «صادقانه و قاطعانه مسیر دیپلماسی معنادار را در پیش گرفته است تا بازگشت دوجانبه به برجام محقق شود. اما پرسشی که در حال حاضر وجود دارد، این است که آیا رژیم ایران برای بازگشت به مذاکرات آمادگی دارد و در صورت آماده بودن، چه زمانی این روند را از سر خواهد گرفت.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با تکرار هشدار قبلی خود گفت: همان طور اخیرا هم اشاره کرده‌ام، امکان بازگشت دوطرفه به اجرای تعهدات به لحاظ زمانی نامحدود نخواهد بود. در حال حاضر با گذشت هر روز و فعالیت‌های رژیم ایران خارج از چارچوب برجام، به ویژه افزودن به ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد یا حتی ۶۰ درصد و چرخش سریع‌تر سانتریفیوژها، به نقطه‌ای خواهیم رسید که بازگشت دوطرفه به برجام، منافع آن توافق را باز نمی‌گرداند».

وی افزود که «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران طی روزهای گذشته در نیویورک حاضر بود و بعد از چند روز به واشنگتن بازگشته است. ما منتظر پاسخ رژیم ایران به این پرسش هستیم که آیا برای از سرگیری مذاکرات برجامی و حضور معنادار در این گفت‌وگوها آمادگی دارد یا خیر.

این در حالیست که برخی مقامات آمریکایی با استناد به سخنان رئیسی خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل گفتند که نسبت به از سرگیری مذاکرات برجامی در یک آینده قابل پیش بینی، امید چندانی ندارند.

در همین حال یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته: دولت «جو بایدن» در حال تدوین طرحی جایگزین برای حالتی است که رژیم ایران به پیشرفت‌های هسته‌ای ادامه دهد و از «بازگشت به برجام» خودداری کند.

وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از این مقام وزارت خارجه آمریکا که خواسته اشاره‌ای به نامش نشود نوشته آمریکا و متحدانش برای بازگشت رژیم ایران به گفتگو‌های هسته‌ای صبر می‌کنند، اما صبوری واشنگتن تا ابد ادامه نخواهد داشت.

او در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا برای حالت شکست توافق هسته‌ای برنامه‌های اقتضائی تدوین کرده است یا خیر گفت: «هر دولتی این کار را انجام خواهد داد.»

سایت اکسیوس روز چهارشنبه به نقل از دو مقام ارشد اسرائیلی نوشته بود که این کشور در روزهای گذشته جزئیات «طرح ب» را با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، بررسی کرد.

به نوشته اکسیوس، ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی در دولت اسرائیل، طرف مذاکرات با جیک سالیوان در بررسی‌های محرمانه روزهای گذشته در مورد رژیم ایران بوده است.



اردلان September 24, 2021 01:52 PM

برجام ۳ نیز چون سنایورهای گذشته بازی بسیار کثیفی ست که  کارگردان آن اینبار با جایگزین ساختن عروسکهای جدید خیمه شب باز خود به ایفای نقش بپردازند تا با هدف عوامفریبی  از بیم همبستگی احتمالی مردم ایران در برابر رژیم تروریستی جمهوری عسلامی اقدام و در نهایت منجر به قیامی گسترده و غیر قابل سرکوب گردد!
این در صورتیست که اکثریت مردم ایران تنها بدنبال برنامه های خود هستند و دیگر اعتنایی به وضعیت کنونی و سرانجام برجامها نخواهند داشت!

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو September 24, 2021 08:26 PM

وزیرخارجه امریکا نمی گوید که بایدن برای جلب رضایت خامنه ای میلیاردهادلارپولهای بلوک شده دربانک کره جنوبی و بانک درکشور لگزامبورگ را پیش قدمانه به خامنه ای وشرکا< داده است که حتی مقامات حکومت آخوندی دراین مورد گفته اند! تحریم های فروش نفت وانهم با اظهارات مقامات حکومتی اخوندی تاحدودی برداشته است پس این پیش قدمی های ذلیل وارانه بایدن هیچ نتیجه ای نداشته است حالا بایدن و مقاماتش انگشت به دهان حیران مانده اند که چراخامنه ای با دریافت این باج های میلیارددلاری غیرعلنی هنوزلازم نمی داند که جوابشان را بدهد! اگرخامنه ای وشرکاء ازتحریم ها رعب ووحشتی داشتند بدون شک برجام را به هرشرایطی می پذیرفتند و روزانه دها بارها خواهان توافق برجام بودند چین وروسیه به خامنه ای قول داده اند که تحریم ها را برایش دورخواهند زد پس با خیال راحت بمب اتمی بساز!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: