آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 2 مهر ماه 1400 = 24-09 2021

ایران؛ نشریه آمریکايی: تیتر یکِ رسانه‌های جهان خواهد شد؟

سی.ان.ان در گزارشی از تدوین طرح‌های احتمالی جایگزین آمریکا بجای برجام خبر داده است. این در حالیست که در دیدار وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه عربستان سعودی،‌ بحرین، کویت،‌ قطر و امارات متحده عربی، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل که ۹۰ دقیقه به طول انجامیده همتایان وزیر خارجه آمریکا این پرسش را مطرح کرده‌اند که اگر بازگشت به برجام میسر نشد، آن وقت طرح ب یا جایگزین چیست؟.

به گزارش رادیو فردا، آنتونی بلینکن پاسخ روشنی به این پرسش نداده و تنها تاکید کرده است که آمریکا به امنیت خلیج فارس متعهد است.

در همین حال پایگاه خبری-تحلیلی "نشنال اینترست" در گزارشی، به محرک‌ها و عواملی که در ماه‌های آتی می‌توانند بر شدت و سطح تنش‌ها میان تهران و واشنگتن بیفزایند اشاره کرده است.

این منبع نوشت: مهمترین و برجسته‌ترین مشکل سیاست خارجی آمریکا که احتمالا در هفته‌های آتی می‌تواند به تیتر یکِ رسانه‌های جهان تبدیل شود، موضوعِ تشدید تنش‌های واشنگتن با تهران است. تنش‌هایی که از این قابلیت برخوردارند تا به برخورد‌های نظامی نیز ختم شوند. البته که هنوز در این رابطه قطعیتی وجود ندارد و می‌توان از این وضعیت دوری کرد. در این رابطه، برخی شرایط و محرک‌ها وجود دارند که بواسطه ترکیب شدن با یکدیگر، می‌توانند احتمال اوج گیری قابل توجه تنش‌ها میان تهران و واشنگتن را تقویت کنند.

نشنال اینترست نوشت: در این رابطه، دولت بایدن با چالش‌هایی رو به رو است که تا حد زیادی ریشه در موانع و تحریم‌های گسترده‌ای دارند که دولت سابق آمریکا به ریاست جمهوری ترامپ آن‌ها را ایجاد کرده است. اقداماتی که همه و همه بر آن بوده اند تا مانع از بازگشت دولت فعلی آمریکا به توافق برجام شوند (در این رابطه دولت ترامپ حتی تحریم‌هایی را در زمینه حقوق بشر و موارد ادعاییِ مرتبط با تروریسم علیه ایران وضع کرده که صرفا معطوف به توافق برجام و سخت‌تر کردن بازگشت به آن توسط هر دولتی در آمریکا هستند).

این منبع افزود: جدای از این‌ها نباید فراموش کرد که عملکردِ فاجعه بار دولت بایدن در مساله افغانستان، عملا دولت وی را تحت فشار قرار خواهد داد که به جای اتخاذ رویکردی نرم و انعطاف پذیر در قبال ایران، با رویکردِ سخت گیرانه تری در مذاکره با تهران حاضر شود. این بدان معناست که دولت بایدن در مسیر مذاکرات برجامی، تمایل کمی جهت امتیاز‌دهی به تهران دارد و عملا فضا را برای احیای توافق برجام (به سهم خود) چندان مساعد نخواهد ساخت.

نباید فراموش کرد که اگر گفتگو‌های آتی برجام با ایران شکست بخورند، تهران به تصمیم‌های راهبردی دیگری (ساخت بمب) روی خواهد آورد. تصمیماتی که در نوع خود می‌توانند احتمال اوج گیری تنش‌ها با تهران را افزایش دهند. در این رابطه به طور خاص رهبران اسرائیل مدام از تهیه طرح‌هایی جهت حمله به ایران خبر می‌دهند. در این زمینه آمریکا کمترین اعتراضی به موضع گیری‌های رهبران اسرائیل علیه ایران نمی‌کند. امری که عملا با ژست‌های دولت بایدن مبنی بر ضرورت اتخاذ دیپلماسی با تهران در تضاد است. در پاسخ به موضع گیری‌های اسرائیلی‌ها نیز مسوولان ارشد نظامی ایران، متقابلا از تهیه طرح‌هایی جهت هدف قرار دادن اسرائیل خبر می‌دهند.



ایران فردا September 24, 2021 07:23 PM

دیر یا زود ، حمله نظامی به مواضع حساس انسان کشان فرقه شیعه اجتناب نا پزیر آست ، این حملات طوری خواهد بود که کمر این جنایتکاران را خواهد شکست
جوانان ، ملت ایران و اسیب دیده گان این رژیم اهریمنی آماده باشند که ریشه این جانیان از وطن اهورائی ما کنده شود
این عرعر کنان سپاه ادم کش باید بدانند که هدف ملت ما نابودی شما جانیان آست ، فرقه جنایتکاری که توانای او ، به قتل رساندن کودک و زن و مرد بی سلاح است ، در حالی که توانمندان اسرائیلی ۱۲۰۰ بار این افیونی های جنایتکار را
در سوریه بدرک واصل کرده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: