آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 مهر ماه 1400 = 25-09 2021

سنگ‌اندازی رژیم ایران در مذاکرات وین و واکنش آمریکا

فاکس نیوز در گزارشی با عنوان «وزارت‌خارجهٔ آمریکا از سنگ‌اندازی رژیم ایران در مذاکرات اتمی سرخورده شده» گفت: مقام‌های آمریکایی می‌گویند «ممکن است ایالات متحده به‌این نتیجه برسد که برجام دیگر ماندنی نیست و پنجرهٔ فرصت برای همیشه باز نخواهد ماند».

واشنگتن اگزمینر هم در گزارشی نوشت: آمریکا و متحدان اروپایی ظن دارند که رژیم ایران از توقف مذاکرات برای گسترش برنامه اتمی خود سوء استفاده می‌کند. آنها پس از یک هفته ناامید کننده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اذعان کردند که رژیم ایران زمان می‌خرد تا برنامه غیرقانونی را توسعه بدهد.

این منبع افزود: یک دیپلمات فرانسوی به خبرنگاران گفت: "رژیم ایران از تأخیر در مذاکرات برای تشدید نقض برجام استفاده می‌کند و بازگشت به این توافق را هر چه پیچیده‌تر می‌سازد.

یک مقام آمریکايی نیز به خبرنگاران گفت: "تنها شرکای اروپایی ما نیستند که نگرانند، دیگران نیز نگران هستند. رژیم ایران دارد (به جای مذاکره) طرح B خودش را اجرا می‌کند یعنی تلاش برای گسترش برنامه اتمی رژیم.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکشن به اظهارات عبداللهیان، وزیر خارجه رئیسی گه گفته: جمهوری اسلامی «خیلی زود» آماده بازگشت به مذاکرات هسته‌ای است، گفت: شما می‌بایست از آنها بپرسید که منظورشان از «زود» یا «خیلی زود» چیست.

این سخنگو اضافه کرد، این پیامی است که ما در تمام طول هفته شنیده‌ایم، اما ما تا این لحظه٬ توضیح واضحی درباره این که به طور دقیق معنای آن چیست٬ دریافت نکرده‌ایم.

ند پرایس تصریح کرد، ما به نوبه خود آماده بازگشت به وین و به نتیجه رساندن مذاکرات‌ انجام شده، هستیم؛ مذاکراتی که می‌بایست سریعا و پیش از بسته شدن پنجره فرصت بازگشت به توافق هسته‌ای برجام، انجام شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: