آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 مهر ماه 1400 = 25-09 2021

افشاگری؛ معادن بزرگ کشور در اختیار نورچشمی‌ها است

سود ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی ۲۰ بنگاه رانتی

حسین راغفراستاد اقتصاد دانشگاه الزهرا درباره راهکار جبران کسری بودجه 1400 در نبود درآمدهای نفتی و طولانی شدن مذاکرات احیای برجام اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر منابع متعددی از جمله یارانه‌های گسترده‌ای به بنگاه‌های خصولتی پرداخت می‌شود به طوری که تنها سود خالص 20 بنگاه بزرگ رانتی سال 1399 بالغ بر 250 هزار میلیارد تومان بوده که معادل با کسری بودجه دولت است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که عزم سیاسی وجود نداشته باشد دولت همچنان با افزایش قیمت ارز و حامل های انرژی مانند بنزین برای جبران کسری بودجه دست در جیب مردم می‌کند.

این کارشناس اقتصادی افزود: دولت چرا از برنده‌های سیاست‌های غلطی که در ظرف 3 دهه بعد از جنگ پا برجا بوده، سهم دریافت نمی‌کند؟ منابع معادن کشور را به دوستان و رفقا داده‌اند و باید سهم دولت و مردم را از این نورچشمی‌ها گرفته شود اما اراده‌ای برای انجام این اقدامات وجود ندارد وگرنه راه حل‌ها برای جبران کسری بودجه بسیار روشن است.

راغفر گفت: امروز معادن بزرگ کشور در اختیار نورچشمی‌هایی است که مالیات هم نمی‌دهند و هیچ یک از این شرکت‌ها و افراد تولیدی نیستند بلکه منابع طبیعی کشور را استحصال می‌کنند که متعلق به همه مردم است. اما سعی می‌کنند که این موارد به چشم مردم و جامعه نیاید و این پنهانکاری را ادامه می‌دهند چراکه از این طریق می‌توانند منابع بسیار بزرگی به جیب بزنند.



اردلان September 25, 2021 11:23 AM

فلسفه ظهور رژیم تروریستی جمهوری عسلامی بدلیل همین موضوع بود که قوانین رایج در دوران حکومت مردمی پهلوی بدان گونه بود که معادن ، منابع مالی، اراضی طبیعی جنگلها مراتع کوها رودها و گرانه های دریا همه و همه جزء ثروتهای ملی محسوب میگردید!
اما پس از شورش ۵۷ و اشغال ایران توسط تروریستهای عسلامی کم کم با گذشت زمان و با دست کاری قانون اساسی کشور بسود ملاهای بی سروپا ثروت سرشار مردم ایران نیز بدست پلید این جنایتکار افتاد!
اما فاش ساختن این واقعیات تازگی هم ندارد!
بهترین راهکار در این باره تنها با اراده قوی با حرکتی منسجم منظم و هماهنگ مردم با یکدیگر در سمت و سوی قیامی گسترده و فراگیر به هدف سرنگونی رژیم دست نشانده جمهوری عسلامی خواهد بود و دیگر هیچ!

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو September 25, 2021 07:27 PM

ایران معادن فلزی وغیرفلزی وسنگ های زینتی ساختمانی زیادی دارد چندنمونه ازمعادن فلزی مس والومینویوم وسنگ آهن -منگز-منیزیم-هماتیت -سرب -اورانیوم وخاک های آغشته به ذرات طلا -چند نمونه ازمعادن غیرقلزی ذغال سنگ بادرجه حرارت بالا برای ذوب کردن فلزات گوگرد گچ خاک رس اعلا برای تولید سیمان سالهای سال که اکثریت تولید شمش آلومینیوم ومس وسنگ آهن و ذغال سنگ ومنگز ومنیزیم وهماتیت ایران روانه چین شده ومیشود خاک های آغشته به طلارابه دوبی برای استخراج طلایش صادرمی کنند سنگ های زینتی بسیارمرغوب ایران رابه چین واتحادیه اروپاصادرمی کنند اوارنیوم ایران به روسیه صادرشده ومیشود معدن طلای آدرشهر به تصاحب پوتین درآمده است نفت و گازومحصولات پتروشیمی هم به تصاحب سپاه و اقازداده بوده ومی باشد-عصاره گل محمدی کاشان درایران یافت نمیشودوصادرمیشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: