آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 مهر ماه 1400 = 25-09 2021

یک بسته مداد ۸ هزار تومانی ۵۰ هزار تومان شده است

تا چند سال قبل چون اجناس ارزان‌تر بود، خانواده‌ها آن چنان رقمی برای خرید لوازم التحریر در نظر نمی‌گرفتند، اما در این چند سال اخیر با وجود افزایش قیمت‌ها، خانواده‌ها برای خرید لوازم التحریر باید یک بودجه‌ای کنار بگذارند و به همین خاطر خرید لوازم التحریر برای قشر متوسط و رو به پایین جامعه مشکل شده است.

به گزارش ایلنا، یک فروشنده لوازم التحریر می گوید الان حدود دو سال است که قیمت‌ها نسبت به سال‌های قبل بسیار بالا رفته به عنوان مثال یک بسته مداد که ۸ هزار تومان بود، الان ۵۰ هزار تومان شده است. عمدتا خانواده‌ها دیگر به شکل دانه‌ای خرید می‌‎کنند، اما قبلا با تعداد بیشتری مثلا برای یک سال خرید می‌کردند.

برخی والدین دنبال ارزان‌ترین مداد و دفتر هستند

به قسمت دیگر بازار لوازم التحریرها که سمت مسجد جامع است و قیمت‌های نسبتا ارزان‌تری دارد، می‌رویم، یکی از فروشندگان این بخش می‌گوید: قبلا هرچه که مردم نیاز داشتند، بهترین آن را می‌خریدند ولی الان به ما می‌گویند ارزان‌ترین مداد و ارزان‌ترین دفتر را بدهید. در این بخش بازار مردم دور اجناس گران و لوکس را خط کشیدند، به هر حال تحت فشار هستند نمی‌توانند آن چیزی که دانش آموز نیاز دارد بخرند و به حداقل‌ها اکتفا می‌کنند، به طور مثال کسی که قبلا سه بسته مداد مشکی از ما می‌خرید الان می‌گوید سه عدد مداد بدهید که فقط کارمان راه بیافتد.

تولید کنندگان لوازم التحریر تنها ۳۰ درصد محصولات امسال را فروختند

با هر کدام از واحدهای تولیدی که صحبت می‌کنیم آن‌ها می‌گویند ۲۰ تا ۳۰ درصد سال گذشته محصولات‌شان را فروخته‌اند و باقی اجناس در انبارها مانده و نتوانستند آن‌ها را بفروشند. "موسی فرزانیان" رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر و نوشت‌افزار تهران درباره کاهش هفتاد درصدی فروش لوازم التحریر اظهار داشت: ما در بحث تولید یک زنجیره هستیم و محصولاتمان باید مصرف شود تا تولید کنندگان بتوانند مجددا تولید داشته باشند، توزیع و تولید نوشت‌افزار مثل مداد، خودکار و پاک ک کن کاهش پیدا کرده است و به همین نسبت تولیدکنندگان در فروش خود مشکل دارند.



حقیقتگو September 25, 2021 12:48 PM

بهترین نوع مدادهای آلمانی که سوسمارنشان و شترنشان بودند ودرایران درمغازه های لوازم التحیر دردروان حکومت پهلوی بفروش میرسدند دانه 2ریال و گاهی 3 ریال بودند ودرحقیقت هربسته دوازده تائی آن بین 24ریال تا به 36ریال بود ومداد ساخت چین دانه ای 1 ریال بودو بسته 12عددی ان 12ریال بود البته قیمت های فروش مدادها دربازارتهران بمراتب ارزان ترازمغازه های لوازم التحیرفروشی ها بود حالا چه شده و می تواند شد وچه دلیل عمدی بابت گران شدن فرای تصور مداد شده باشد که یک قیمت یک بسته مداد ساخت چین که 12ریال بود به 500000ریال صعودکرده است و انهم درکشوریکه کشتی کشتی بنزین وگازوئیل ایران مجانا"برای سوریه ولبنان می فرستدد-بله اگرهزینه دانش آموزی وتحصیل کردن برای بسیاری غیرممکن شود پس حکومت طالبان شیعه نیازبه اسخدام معلمان وهزینه کردن برای فرهنگیان نخواهد داشت !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: