آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 مهر ماه 1400 = 25-09 2021

بازداشت فردی در سوئد به اتهام جاسوسی برای رژیم ایران

یک روزنامه سوئدی روز شنبه از بازداشت یک نفر در هفته گذشته به دست پلیس امنیت این کشور به اتهام جاسوسی خبر داد. در حکم بازداشت دادستانی که در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر منتشر شده، نام این فرد «پیمان کیا» قید شده است.

بنا بر اطلاعات موجود در شبکه‌های اجتماعی،‌ پیمان کیا ۴۰ ساله و متولد تهران است و روز دوشنبه هفته گذشته در شهر اوپسالا دستگیر شده است.

روزنامه آفتون‌بلادِت چاپ استکهلم روز شنبه بدون اشاره به مشخصات این فرد خبر داد که او «به ظن جاسوسی» دستگیر شده و پس از دستگیری وکیل خود را نیز تعیین کرده است.

وزیر کشور سوئد بدون رد خبر از اظهار نظر در این باره خودداری کرده و آن را به بعد از تحقیقات در این باره موکول کرده است.

به گزارش رادیو فردا، احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر ایرانی - سوئدی که از اردیبهشت ۱۳۹۵ در تهران در زندان به سر می‌برد، به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده و حتی اجازه مرخصی و شرکت در مراسم خاکسپاری مادرش را نیز پیدا نکرده است.

از سوی دیگر دادگاه حمید نوری، دادیار سابق در قوه قضائیه جمهوری اسلامی که متهم به مشارکت در اعدام‌های ۶۷ ایران است، در مردادماه گذشته در سوئد آغاز شد و هم‌چنان ادامه دارد.



اردلان September 25, 2021 01:44 PM

کشورهای اروپایی بویژه شمال این قاره چون سوئد و نروژ کانون بسیار امن جاسوسان و مزدوران رژیم بیگانه کاشت جمهوری عسلامی بوده و هست!
حمایت همه جانبه پلیس امنیتی کشورهای مذکور از جاسوسان و مزدوران ملاها حقیقتی ست غیر قابل دفاع!
هم اکنون همکاری پلیس کشورهایی چون نروژ، سوئد و دانمارک با رژیم آخوندی به دلایل ذکر شده آنجا را به دورخی برای همیهنانمان تبدیل کرده اند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو September 25, 2021 08:58 PM

آیا درگذشت چهل وچندسال حکومت آخوندی چهل و چند جاسوس حکومت آخوندی که لاقل برای یک سال یک نفرجاسوس باشد دستگیرشده اند و یاخیر؟ بله مماشات های میلیون ها ومیلیاردها یوروئی سودآور با حکومت اخوندی سبب شده است که ازجاسوسان هزارها نفری حکومت اخوندی دراروپا چیزی نگویند اگراسامی این جاسوسان رسانه ای کنند باید آنها را دستگیرومحاکمه کنند به مماشات های انها با حکومت آخوندی و اعتمادحکومت آخوندی به انها ضربه فاجعه بارخواهد زد پس سکوت مطلق واگربرحسب اتفاق و نادانی وسادگی مسئولان نام جاسوسی به بیرون درزکرد ورسانه ای شد وآنوقت برای رفع ورجوش حاضرمیشوند که بله ما تاکنون نمی دانستیم وخبرنداشتیم این جاسوس که اروپائی الصل هم نبوده به خودی ازنرده بان امورامنیتی کشورما همچون گربه بالا رفته است وگذرش به مدارک حساس افتاده است !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: