آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 مهر ماه 1400 = 25-09 2021

پیام احمد مسعود به مردم ایران؛ خرم آن روز کزین منزل....

رهبر مقاومت افغانستان: خرم آن روز کزین منزل ویران بروم ..

پیام احمد مسعود به مردم ایران؛ آزادگی شما قابل ستایش است

احمد مسعود، بامداد شنبه به یک برنامه لایو اینستاگرامی گفته دهها گروه تروریستی ذیل جریان افراطی طالبان فعال شده اند.

او از گروههای تروریستی چون القاعده، که همراه طالبان شده و علیه مردم و مقاومت افغانستان، می جنگند، نام برد.

مسعود گفت که این گروههای تروریستی که وارد افغانستان شده اند، مشغول سربازگیری هستند.

مسعود در این گفتگو از حمایت های مردم ایران، اقشار مختلف جامعه ایرانی، از ملت و مقاومت افغانستان تشکر کرد. وی همچنین، خرسندی خود را از خبرسانی گروههای مردمی در ایران ابراز داشت

پسر احمد شاه مسعود به علایق خود درباره دوران کودکی در ایران و برنامه "آسمان شب" اشاره کرده و گفت: آرزو داشت ستاره شناس می شد اما حالا شرایط کشور او را به اینجا رسانده است.

رهبر مقاومت افغانستان در پایان به علاقه خود درباره شعر حافظ پرداخت و بخشی از شعر معروف "خرم آن روز کزین منزل ویران بروم ..." را به یاد پدرش بازخوانی کرد. .


غزل شماره ۳۵۹ حافظ: خرم آن روز کز این منزل ویران بروم

غزل شماره ۳۵۹ حافظ در زمان تبعید شاعر به شهر یزد سروده شده و از مفاد ابیات مشهود است که آرزوی خلاص شدن از منزل ویران یعنی زندان سکندر را دارد. حافظ می‌گوید خوشا آن روزی که از این خانه ویرانه به سمت دیار خودم بروم ...طرفداران نگاه عرفانی منزل ویران را به این دنیا تفسیر کرده‌اند.


تعبیر و تفسیر این غزل در فال حافظ شما

احساس غم و تنهایی بر وجودت سایه افکنده است و می‌خواهی تغییری در وضعیت زندگی خویش بدهی. اگر می‌خواهی به مقصود و مراد دلت برسی از سرزنش‌ها و حرف‌های دیگران دلگیر و ناراحت مشو. تو می‌دانی که هدفت ارزش این همه سختی را دارد پس با قدرت به تلاشت ادامه بده. دقت و تعمق بیشتری داشته باش. بیهوده ناامید و مأیوس نباش و با اندک ناملایمتی هراسان نشو. اگر برخی از اطرافیانت به تو انرژی منفی می‌دهند، از آنها دوری گزین و به دوستان مثبت و دلسوز بپیوند.



امیرارشادی September 25, 2021 01:45 PM

مسعود چرا ما برویم
خرم آن روز نکویست که بسی نزدیک است
ما دو ملت که زیک قوم ونژادیم
بزنیم ریشه اسبتداد را طالبان و شیعه
بانی فقر و فلاکت هستند
خرم آن لحظه زنیم ریشه تازی صفتان
امیر ارشادی

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان September 25, 2021 03:02 PM

جبهه مقامت مردمی با هدایت مسعود این رهبر شایسته با اراده و مبارز در نهایت پیروز این میدان نابرابر در مقابل طالبان این گروه تروریستی و شبه نظامی خواهد بود!
شوربختانه به دلیل وجود بسترهای مناسب یعنی باورهای مذهب عسلام در ایران و افغانستان کافیست تا اینگونه گروهای قرون وسطایی صدر عسلام چون طالبان حزب الله و غیره بتوانند براحتی از همین راه یک یا چندین ملتی را به بند کشانند!
خشکاندن بسترهای مذکور در ایران و افغانستان از مهمترین کارهای زیر بنایی پیش از قیام خونبن و پیروزی مردم توسط رهبران مبارز در برابر اهریمنیان اشغالگر محسوب میگردد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار September 26, 2021 02:28 AM

خیلی برای احمد مسعود احترام قائل هستم * امید دادن به یک ملت ناامید با در صحنه بودن، و مبارزه در راه ملتی که مغز اکثر آنها در ۱۵۰۰ سال پیش متوقف شده، فقط از یک انسان والا، شرافتمند، با غیرت و شجاع بر می آید *

انسان با هوش به این انسان می گویند که به جای اینکه به حرف دشمنان‌اش گوش دهد و هر روز یک ساز دیگر بزند، خودش مغزش را بکار می گیرد، اوضاع را سبک سنگین می کند و تصمیم می گیرد و انجام می دهد * به اینجور آدم هم می شود اطمینان کرد و هم می شود در کنار او مبارزه کرد و به پیروزی رسید *

می‌گویند افغانستان را بخاطر کوه‌هایش نمی شود تسخیر کرد * من میگویم آنها دروغ می گویند چرا که افغانستان را بخاطر احمد مسعود‌هایش نمی شود تسخیر کرد * از روش زندگی احمد مسعود‌ها بجای خود پرست و ترسو و بی‌غیرت، میهنپرست و شجاع و از خود گذشته می روید *

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: