آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 مهر ماه 1400 = 25-09 2021

شمار متقاضیان پناهندگی در اتحادیه اروپا دو برابر شد

اداره آمار کمیسیون اروپا اعلام کرده است که بین ماه‌های آوریل و ژوئن ۲۰۲۱ درخواست پناهندگی در اتحادیه اروپا به ۱۰۳ هزار و ۸۹۵ نفر رسیده است. سوری‌ها و شهروندان افغانستان بیشترین تقاضای پناهندگی را داشتند.

شمار متقاضایان پناهندگی در اتحادیه اروپا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به شدت افزایش یافته است. اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) گزارش داد، در مجموع ۱۰۳ هزار ۸۹۵ نفر در اتحادیه اروپا تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

این رقم در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل افزایشی ۱۱۵ درصدی را نشان می دهد. در قیاس با سه‌ماهه نخست سال نیز نه درصد افزایش یافته است.

بر اساس آمار یوروستات بیشترین تقاضای پناهندگی در اروپا را سوری‌ها داشتند. پس از سوری‌ها، با ۲۰ هزار و ۵۰۰ مورد تقاضا، شهروندان افغانستان با ارائه ۱۳ هزار و ۸۶۰ درخواست پناهندگی در رده دوم قرار گرفته‌اند. در جایگاه سوم متقاضیان پاکستانی با چهار هزار و ۴۳۰ مورد تقاضا قرار دارند.

تعداد درخواست پناهندگی شهروندان افغانستان در اتحادیه اروپا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۶ درصد و نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ نیز ۲۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

کدام کشورها بیشترین متقاضی پناهندگی را داشتند؟

در سه ماهه دوم سال جاری ۲۹ هزار و ۵۴۵ پناهجو در آلمان تقاضای پناهندگی کردند، در فرانسه ۲۲ هزار و ۱۵ نفر و در اسپانیا ۱۲ هزار و ۳۳۵ نفر. این سه کشور در مجموع ۶۱ در صد موارد ثبت تقاضای پناهندگی را داشته‌اند.

تعداد پناهجویان جدید در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ حدود ۲۸ درصد پایین‌تر از آمار سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ و دوره پیش از همه‌گیری کروناست.

بیشترین مهاجرت به اروپا در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ انجام گرفت که سالانه بیش از یک میلیون نفر تقاضای پناهندگی کردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: